Hungarian Loanwords in the Slovak Language I - II - III

Luciano Rocchi is a researcher in Glottology and Linguistics at the Scuola Superiore di Lingue Moderne per Interpreti e Traduttori of Trieste. He is mainly concerned with Italian dialectology, linguistic interference in the Danubian and Balkan areas and turcology. He contributes to scientific journals such as 'Incontri Linguistici', 'Plurilinguismo', 'Studia Etymologica Cracoviensia'. Among his other works mention should be made of Dizionario storico fraseologico etimologico del dialetto di Capodistria (in collaboration with Giulio Manzini), Centro di ricerche storiche di Rovigno – Collana degli Atti n. 12, Trieste-Rovigno 1995; Ricerche sulla lingua osmanlı del XVI secolo – Il corpus lessicale turco del manoscritto fiorentino di Filippo Argenti (1533), Wiesbaden, Harrasso¬witz 2007; Il lessico turco nell'opera di Bernardino Pianzola. Materiali per la conoscenza del turco parlato di fine Settecento, Trieste, EUT Edizioni Università di Trieste 2009.