Repository logo
  • English
  • Italiano
  • Log In
    Have you forgotten your password?
Repository logo
Repository logo
  • Archive
  • Series/Journals
  • EUT
  • Events
  • Statistics
  • English
  • Italiano
  • Log In
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. EUT Edizioni Università di Trieste
  3. Periodici
  4. QuaderniCIRD. Rivista del Centro Interdipartimentale per la Ricerca Didattica dell’Università di Trieste / Journal of the Interdepartmental Center for Educational Research of the University of Trieste - ISSN: 2039-8646
  5. QuaderniCIRD 17 (2018)
  6. L’esperienza dei moduli formativi in materia economico-aziendale all’Università di Trieste nel triennio 2015-2017
 
  • Details
  • Metrics
Options

L’esperienza dei moduli formativi in materia economico-aziendale all’Università di Trieste nel triennio 2015-2017

The experience of Formative Modules in business economics and management at the University of Trieste in the three-year period 2015-2017
de Luca, Patrizia
•
Piccolo, Girolamo
•
Intini, Adele
•
Venier, Francesco
2018
Loading...
Thumbnail Image
ISSN
2039-8646
DOI
10.13137/2039-8646/22749
http://hdl.handle.net/10077/22749
  • Article

Abstract
This contribution aims to present the first experience in the organization and implementation of the Formative Modules in Business Economics and Management at the University of Trieste, which was carried out in September 2015, September 2016 and September 2017. These Modules, coordinated by Patrizia de Luca (DEAMS - UniTS), were carried out with the collaboration of Prof. Girolamo Piccolo (Istituto “L. da Vinci, G. R. Carli, S. de Sandrinelli”, Trieste) in 2015; Prof. Adele Intini (ISIS “G. Galilei”, Gorizia) in 2016; Prof. Francesco Venier (DEAMS - UniTS) and Girolamo Piccolo in 2017. After a brief introduction of the project, the following sections of the article describe the modules organization over a three-year period, the teachers’ experiences, and some concluding remarks on these Formative Modules in the School-University relationship.
Questo contributo ha l’obiettivo di presentare la prima esperienza di organizzazione e realizzazione dei Moduli Formativi in materia di economia e gestione aziendale dell’Università di Trieste, realizzati negli anni 2015, 2016 e 2017. Questi Moduli, coordinati da Patrizia de Luca (DEAMS, UniTS), sono stati svolti con la collaborazione del Prof. Girolamo Piccolo (Istituto L. da Vinci, G. R. Carli, S. de Sandrinelli, Trieste) nel 2015, della Prof.ssa Adele Intini (Istituto G. Galilei, Gorizia) nel 2016 e dei Proff. Francesco Venier (DEAMS, UniTS) e Girolamo Piccolo nel 2017. Dopo una breve introduzione del progetto, nei successivi paragrafi viene proposta la descrizione dei moduli, l’esperienza di docenti e studenti e alcune riflessioni conclusive sui moduli formativi nel rapporto Scuola-Università.
Journal
QuaderniCIRD. Rivista del Centro Interdipartimentale per la Ricerca Didattica dell’Università di Trieste / Journal of the Interdepartmental Center for Educational Research of the University of Trieste - ISSN: 2039-8646 
Subjects
  • Moduli Formativi

  • Formative Modules

  • Economia Aziendale

  • Business Economics

  • Gestione Aziendale

  • Management

  • Orientamento

  • Orientation

  • Corsi di Laurea Trien...

  • Three-Year Degree Cou...

Publisher
EUT Edizioni Università di Trieste
Source
Patrizia De Luca, Girolamo Piccolo, Adele Intini, Francesco Venier, "L’esperienza dei moduli formativi in materia economico-aziendale all’Università di Trieste nel triennio 2015-2017", in: QuaderniCIRD, 17 (2018), pp. 126-136
Languages
it
Rights
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internazionale
Licence
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
File(s)
Loading...
Thumbnail Image
Download
Name

deLuca_Piccolo_Intini_Venier.pdf

Format

Adobe PDF

Size

559.25 KB

Indexed by

 Info

Open Access Policy

Share/Save

 Contacts

EUT Edizioni Università di Trieste

OpenstarTs

 Link

Wiki OpenAcces

Archivio Ricerca ArTS

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback