Options
Políticas públicas e práticas pedagógicas de educação especial em uma perspectiva inclusiva: um estudo comparado entre Brasil e Itália
Galimberti Pattuzzo Breciane, Karolini
Santos Venturini, Renata
Meyrelles de Jesus, Denise
das Graças Carvalho Silva de Sá, Maria
Antogiovanni, Francesca
Ghibellini, Valentina
Congiu, Marta
2021
Abstract
The authors reflect, in a comparative perspective, on the public policies of special education implemented in Brazil and in Italy. They underline how the public school is (and should be) the place that makes special education effective and that the plurality of actions undertaken in the different schools of the two countries; despite their different specificities, have made significant improvements possible for all students.
Las Autoras reflexionan, en perspectiva comparada, sobre las políticas públicas de educación especial implementadas en Brasil e Italia. Destacan que la escuela pública es (y debe ser) el lugar que hace efectiva la educación especial y que la pluralidad de acciones emprendidas en las diferentes escuelas de los dos Países, a pesar de sus distintas especificidades, han hecho posibles mejoras significativas para todos los estudiantes.
Le Autrici riflettono, in una prospettiva comparata, sulle politiche pubbliche di educazione speciale implementate in Brasile e in Italia. Sottolineano come la scuola pubblica sia (e debba essere) il luogo che rende effettiva l'educazione speciale e che la pluralità delle azioni intraprese nelle diverse scuole dei due Paesi, pur nelle loro differenti specificità, hanno reso possibile miglioramenti significativi per tutti gli studenti.
Journal
Publisher
EUT Edizioni Università di Trieste
Source
Alessia Osio, "The challenges of primary education in Bolivia: a case study of rural areas in Cochabamba" in: "Visioni LatinoAmericane 24 (2021). En la órbita del Covid-19", EUT Edizioni Università di Trieste, Trieste, 2021, pp. 124-138
Languages
es
Rights
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internazionale
File(s)