Repository logo
  • English
  • Italiano
  • Log In
    Have you forgotten your password?
Repository logo
Repository logo
  • Archive
  • Series/Journals
  • EUT
  • Events
  • Statistics
  • English
  • Italiano
  • Log In
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. EUT Edizioni Università di Trieste
  3. Periodici
  4. QuaderniCIRD. Rivista del Centro Interdipartimentale per la Ricerca Didattica dell’Università di Trieste / Journal of the Interdepartmental Center for Educational Research of the University of Trieste - ISSN: 2039-8646
  5. QuaderniCIRD 14 (2017)
  6. Un gioco manipolativo per un percorso didattico su rapporti e proporzioni: una proposta per la Scuola secondaria di primo grado
 
  • Details
  • Metrics
Options

Un gioco manipolativo per un percorso didattico su rapporti e proporzioni: una proposta per la Scuola secondaria di primo grado

Rocco, Marina
2017
Loading...
Thumbnail Image
ISSN
2039-8646
DOI
10.13137/2039-8646/13932
http://hdl.handle.net/10077/13932
  • Article

Abstract
Si riferisce un’esperienza condotta con alunni di 13-14 anni, nel corso della quale, studiando un opportuno sottogruppo delle permutazioni di quattro oggetti, si introducono le proporzioni e si ricavano le relative proprietà.
The article reports a teaching experience with students aged 13-14, in the course of which, studying a specific subgroup of the permutations of four objects, the proportions and obtained the relative properties are introduced.
Series
QuaderniCIRD
14 (2017)
QuaderniCIRD
14 (2017)
Subjects
  • Matematica

  • Mathematics

  • Didattica della Matem...

  • Mathematics Education...

  • Scuola Secondaria di ...

  • Secondary School (11-...

  • Laboratorio di Matema...

  • Matematics Laboratory...

  • Giochi Didattici

  • Educational Games

  • Rapporti

  • Ratios

  • Proporzioni

  • Proportion

  • Calcolo Combinatorio

  • Combinatorics

  • Permutazioni

  • Permutations

  • Strutture Algebriche

  • Algebraic Structures

Publisher
EUT Edizioni Università di Trieste
Source
Marina Rocco, "Un gioco manipolativo per un percorso didattico su rapporti e proporzioni: una proposta per la Scuola secondaria di primo grado", in: QuaderniCIRD, 14 (2017), pp. 13-31
Languages
it
Licence
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
File(s)
Loading...
Thumbnail Image
Download
Name

Rocco.pdf

Format

Adobe PDF

Size

611.84 KB

Indexed by

 Info

Open Access Policy

Share/Save

 Contacts

EUT Edizioni Università di Trieste

OpenstarTs

 Link

Wiki OpenAcces

Archivio Ricerca ArTS

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback