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Selbstmarketing, Selbstmanagement, Selbstoptimierung, Self-Branding, Self-Tracking: soggetto autorazionalizzante e mercato del lavoro
Self-marketing, Self-management, Self-optimization, Self-branding, Self-tracking: self-rationalizing subject and the labor market
Rocco, Goranka
2019
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e-ISSN
2283-5482
Abstract
Il contributo esamina le tendenze dell’attuale mercato del lavoro con particolare attenzione alla professione del mediatore linguistico. Partendo dal fenomeno inquadrato in letteratura come “soggetto neoliberale” e arrivando
al concetto più ampio del “soggetto autorazionalizzante“, si osservano le tracce dei rispettivi sviluppi nel linguaggio attuale e le loro ripercussioni sul mercato del lavoro per chi lavora sulla e con la lingua, analizzate in base ai sondaggi e contemplate dal punto di vista delle loro implicazioni per la formazione.
The paper investigates trends in the current labor market with a focus on the profession of Language mediator, departing from the phenomenon framed in the literature as the “neoliberal subject” and moving toward a more integrative concept of the “self-rationalizing subject”. The second chapter traces evidence of the described developments in the current language, as well as their repercussions for language mediators and language experts, which are examined on the basis of the survey results and analyzed with regard to their educational implications.
Journal
Publisher
EUT Edizioni Università di Trieste
Source
Goranka Rocco, "Selbstmarketing, Selbstmanagement, Selbstoptimierung, Self-Branding, Self-Tracking: soggetto autorazionalizzante e mercato del lavoro", in: "Slavica Tergestina 23 (2019/II)", EUT Edizioni Università di Trieste, Trieste, 2019, pp. 226-253
Languages
it
Rights
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