Options
Some recent results in the homotopy index theory in infinite dimensions
Rybakowski, Krzysztof P.
1986
Abstract
Si fornisce un criterio di ammissibilità nell’ambito della teoria dell'indice di omotopìa in spazi metrici e si confronta la condizione di ammissibilità con la condizione di Palais-Smale. Nel caso di problemi variazionali, si collega l’indice di omotopìa alla nozione di gruppi critici di un punto critico. Infine, si applica la teoria dell’indice di omotopìa per stabilire un «principio di perequazione» per soluzioni periodiche di sistemi del secondo ordine di tipo gradiente.
In this note we give a criterion for admissibility in the homotopy index theory on metric spaces and compare admissibility with the Palais-Smale condition. For variational problems, we relate the homotopy index to the concept of critical groups of a critical point. Finally, we use the homotopy index to establish an «averaging principle» for periodic solutions of second order gradient systems.
Series
Rendiconti dell’Istituto di Matematica dell’Università di Trieste. An International Journal of Mathematics
18 (1986)
Publisher
Università degli Studi di Trieste. Dipartimento di Scienze Matematiche
Source
Krzysztof P. Rybakowski, “Some recent results in the homotopy index theory in infinite dimensions”, in: Rendiconti dell’Istituto di Matematica dell’Università di Trieste. An International Journal of Mathematics, 18 (1986), pp. 83-92.
Languages
en
File(s)