Single non-isolated point spaces

Università degli Studi di Trieste. Dipartimento di Scienze Matematiche
Si caratterizzano le proprietà di uno spazio con un solo punto non isolato utilizzando il resto della compattificazione di Čech-Stone dello spazio discreto corrispondente. Accanto a vari nuovi risultati, vengono pure presentate nuove dimostrazioni di alcuni fatti noti.
We give characterization properties of spaces with a single ono-isolated point in terms of Čech-Stone compactification's remainders of the corresponding discrete spaces. Together with various new results, we also present new proofs of several known facts.
tightness, fan-tightness, tight point, Fréchet-Urysohn type properties, filter, Čhech-Stone compactification
A. Bella, V. I. Malykhin, "Single non-isolated point spaces", in: Rendiconti dell’Istituto di Matematica dell’Università di Trieste. An International Journal of Mathematics, 28 (1996), pp. 101-113.