Repository logo
  • English
  • Italiano
  • Log In
    Have you forgotten your password?
Repository logo
Repository logo
  • Archive
  • Series/Journals
  • EUT
  • Events
  • Statistics
  • English
  • Italiano
  • Log In
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. EUT Edizioni Università di Trieste
  3. Periodici
  4. Visioni LatinoAmericane
  5. Visioni LatinoAmericane 18 (2018)
  6. 1989. La storia dell’arte contemporanea riparte da Cuba? Spezzoni di un dibattito europeo
 
  • Details
  • Metrics
Options

1989. La storia dell’arte contemporanea riparte da Cuba? Spezzoni di un dibattito europeo

Monaldi, Marcello
2018
Loading...
Thumbnail Image
DOI
10.13137/2035-6633/19660
http://hdl.handle.net/10077/19660
  • Article

e-ISSN
2035-6633
Abstract
The Author compares with some theoretical positions concerning contemporary art to focus on the category of "global art". While Belting uses this category to overcome modern art history, Rebentisch disputes the pertinence and promotes the critical-political role of modern art for the present. But Vettese is skeptical about the impact of political criticism in contemporary art. The Author highlights in this way how the sense of Contemporary is still uncertain and indefinable.
El Autor se compara con algunas posiciones teóricas sobre el arte contemporáneo para centrarse en la categoría de "arte global". Si bien Belting utiliza esta categoría para superar la historia del arte moderno, Rebentisch disputa la pertinencia y promueve el papel crítico-político del arte moderno para el presente. Pero Vettese es escéptica sobre el impacto de la crítica política en el arte contemporáneo. El Autor resalta de esta manera cómo el sentido de Contemporáneo es aún incierto e indefinible.
L’Autore si confronta con alcune posizioni teoriche riguardanti l’arte contemporanea per mettere a fuoco la categoria di “arte globale”. Mentre Belting usa questa categoria per superare la storia moderna dell’arte, Rebentisch ne contesta la pertinenza e promuove il ruolo critico-politico dell’arte moderna anche per il presente. Vettese si dimostra invece scettica riguardo all’impatto di una critica politica in seno all’arte contemporanea. L’Autore evidenzia in questo modo come il senso del Contemporaneo risulti ancora incerto e indefinibile.
Journal
Visioni LatinoAmericane 
Subjects
  • contemporary art

  • Havana Biennial 1989

  • global art

  • world art

  • arte contemporáneo

  • bienal de La Habana 1...

  • arte global

  • arte universal

  • arte contemporanea

  • biennale de L’Avana 1...

  • arte globale

  • arte universale

Publisher
EUT Edizioni Università di Trieste
Source
Marcello Monaldi, "1989. La storia dell’arte contemporanea riparte da Cuba? Spezzoni di un dibattito europeo", in "Visioni LatinoAmericane 18 (2018)", Trieste, EUT Edizioni Università di Trieste, 2018, pp. 90-104
Languages
it
Rights
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internazionale
Licence
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
File(s)
Loading...
Thumbnail Image
Download
Name

Monaldi.pdf

Format

Adobe PDF

Size

421.52 KB

Indexed by

 Info

Open Access Policy

Share/Save

 Contacts

EUT Edizioni Università di Trieste

OpenstarTs

 Link

Wiki OpenAcces

Archivio Ricerca ArTS

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback