Options
Characteristics of university law teaching: theoretical, methodological and pedagogical profiles; the case of legal clinics
Casa, Federico
2022
Abstract
This contribution aims to propose an answer to the fol- lowing problem. Given the fact that legal positivism and normativism have been in crisis for some time now and since then perplexities have been expressed from many quarters with reference to the teaching method of law oriented towards these theories, the question arises as to whether today, in order to overcome the problem, it is sufficient to propose an alternative methodology for le- arning law (case law method and legal clinics), or whe- ther these also need a solid theoretical foundation.
Il presente contributo mira a proporre una risposta al seguente problema. Posto che il positivismo giu- ridico e il normativismo sono da tempo in crisi e in séguito sono state proposte da più parti perplessità con riferimento al metodo d’insegnamento del di- ritto orientato a queste teoriche, ci si chiede se oggi, per superare il problema, sia sufficiente proporre una metodologia alternativa per l’apprendimento del diritto (metodo casistico-giurisprudenziale e cliniche legali), oppure anche queste abbiano biso- gno di una solida fondazione teorica.
Publisher
EUT Edizioni Università di Trieste
Source
Federico Casa, "Characteristics of university law teaching: theoretical, methodological and pedagogical profiles; the case of legal clinics", in: "Tigor. Rivista di scienze della comunicazione e di argomentazione giuridica. A. XIV (2022) n. 2 (luglio-dicembre)", EUT Edizioni Università di Trieste, Trieste, 2022, p. 5-16
Languages
en
Rights
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internazionale
File(s)