Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10077/10093
Title: Writing skills: theory and practice
Authors: Randaccio, Monica
Keywords: temacompositionscritturawritingabilitàskillprocessoprocess
Issue Date: 2013
Publisher: EUT Edizioni Università di Trieste
Source: Monica Randaccio, Writing skills: theory and practice, in QuaderniCIRD, 7 (2013), pp. 51-74
Series/Report no.: QuaderniCIRD
7 (2013)
QuaderniCIRD
7 (2013)
Abstract: didattica della scrittura in inglese come seconda lingua a livello teorico, in un arco temporale che va dagli anni Cinquanta agli anni Novanta del secolo scorso. Successivamente si analizzano i principi organizzativi che governano la teoria della scrittura in inglese come seconda lingua. Di seguito, oltre al materiale usato in aula, si presenta la lezione che introduce la parte del mio corso di inglese dedicato alla scrittura (livello B2 del Quadro Comune Europeo di Riferimento) per gli allievi del primo anno che studiano inglese come terza lingua presso la Scuola Superiore di Lingue Moderne per Interpreti e Traduttori dell’Università di Trieste. Infine si cercherà di trarre alcune conclusioni sulla base dell’analisi dei temi scritti dagli studenti.
The aim of this paper is threefold. First, a diachronic development of ESL (English as a Second Language) composition theory from the 1950s to the 1990s will be outlined. Second, the organising principles relevant to ESL composition theory will be analysed. Third, a survey of the material used in my English classes and a presentation of the introductory unit on writing skills will be given. Finally, some tentative conclusions derived from my students’ compositions will be drawn.
URI: http://hdl.handle.net/10077/10093
ISSN: 2039-8646
Appears in Collections:QuaderniCIRD 07 (2013)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RANDACCIO.pdf218.13 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


CORE Recommender

Page view(s)

505
checked on Oct 19, 2018

Download(s)

11,323
checked on Oct 19, 2018

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons