Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10077/10389
Title: Seno, coseno & Co. Spunti e idee per una didattica della trigonometria
Authors: Obersnel, Franco
Keywords: laboratorio didatticoeducation workshoptrigonometriatrigonometryscuola secondaria di secondo gradohigh secondary schoolformazione degli insegnantiteacher training
Issue Date: 22-Oct-2014
Publisher: EUT Edizioni Università di Trieste
Source: Franco Obersnel, Seno, coseno & Co. Spunti e idee per una didattica della trigonometria, in QuaderniCIRD, 8 (2014), pp. 56-76
Series/Report no.: QuaderniCIRD
8 (2014)
QuaderniCIRD
8 (2014)
Abstract: 
Alcuni capitoli della matematica godono di una brutta reputazione e sono spesso considerati
dagli studenti (e non solo) particolarmente aridi, noiosi, astrusi. Il modulo di 10 ore, inserito
nell’offerta didattica disciplinare “Didattica dell’analisi e laboratorio” del Tirocinio
Formativo Attivo (TFA), classe A049 (Matematica e Fisica), dell’Università degli Studi di
Trieste, proponeva di prendere in considerazione, come esempio tra i tanti, quello relativo
alla trigonometria.

Some chapters of mathematics have a bad reputation and are often considered by students (and not only) especially barren, boring, abstruse. The 10 hour module, included in the course “Didattica dell’analisi e laboratorio” of the Tirocinio Formativo Attivo (a Teacher Training Class offered to obtain the qualification of high school teacher), Class 049 (Mathematics and Physics), at the University of Trieste, proposed taking into account, as an example among many, the one regarding trigonometry.
Type: Article
URI: http://hdl.handle.net/10077/10389
ISSN: 2039-8646
Appears in Collections:QuaderniCIRD 08 (2014)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
obersnel_CIRD_VIII.pdf217.53 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record

This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons



CORE Recommender

Page view(s) 20

941
Last Week
6
Last month
5
checked on Jun 5, 2020

Download(s) 5

7,744
checked on Jun 5, 2020

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons