Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10077/10778
Title: La teoria della Gestalt. Figure, temi di interesse e prospettive per la didattica
Authors: Zudini, Verena
Keywords: DIDATTICA DELLA MATEMATICAMATHEMATICS EDUCATIONSTORIA DELLA DIDATTICA DELLA MATEMATICAHISTORY OF MATHEMATICS EDUCATIONSCIENZE COGNITIVECOGNITIVE SCIENCETEORIA DELLA GESTALTGESTALT THEORY
Issue Date: 2014
Publisher: EUT Edizioni Università di Trieste
Source: Verena Zudini, La teoria della Gestalt. Figure, temi di interesse e prospettive per la didattica, in QuaderniCIRD, 9 (2014), pp. 34-52
Series/Report no.: QuaderniCIRD
9 (2014)
QuaderniCIRD
9 (2014)
Abstract: 
A partire da una breve rassegna degli studiosi principali e dei temi da questi sviluppati nel
contesto della teoria della Gestalt, se ne considereranno aspetti di rilievo per la didattica, in particolare della matematica.
Si mostrerà come tali aspetti risultino quanto mai attuali nelle analisi cognitive e come il loro approfondimento possa essere utile per capire soprattutto in quali direzioni orientare la ricerca futura.

Starting from a brief survey on the most authoritative scholars of the Gestalt theory and on the themes developed in this context , we deal with some significant aspects for education, in particular, for mathematics education. It is shown how these aspects are as relevant as ever in cognitive analysis and, above all, how their in-depth study can point the way for further research in the field.
Type: Article
URI: http://hdl.handle.net/10077/10778
ISSN: 2039-8646
Appears in Collections:QuaderniCIRD 09 (2014)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
ZUDINI_CIRD_IX.pdf330.66 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record


CORE Recommender

Page view(s) 10

1,194
Last Week
3
Last month
31
checked on Oct 25, 2020

Download(s)

24,232
checked on Oct 25, 2020

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons