Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10077/11730
Title: PROGRAMMI SCOLASTICI E CARTOGRAFIA: ALLA RICERCA DEL TESORO NASCOSTO
SCHOOL PROGRAMMES AND CARTOGRAPHY: IN SEARCH OF A HIDDEN TRESAURE
Authors: Querzè, Adriana
Issue Date: 2011
Publisher: EUT Edizioni Università di Trieste
Source: Adriana Querzè, "PROGRAMMI SCOLASTICI E CARTOGRAFIA: ALLA RICERCA DEL TESORO NASCOSTO = SCHOOL PROGRAMMES AND CARTOGRAPHY: IN SEARCH OF A HIDDEN TRESAURE", in: Bollettino dell'Associazione Italiana di Cartografia - supplemento, 143 (2011), Trieste, EUT Edizioni Università di Trieste, 2011, pp. 39-52
Series/Report no.: Bollettino dell'Associazione Italiana di Cartografia
143
Abstract: 
Il contributo intende inquadrare l’insegnamento della geografia nel contesto dei programmi
per la scuola primaria italiana dando conto delle evoluzioni degli approcci culturali
prima ancora che tecnico-disciplinari della disciplina stessa. La rilevanza della
cartografia, le sue potenzialità esplicative delle relazioni fra territorio, rappresentazione
e potere costituito, dovrebbero farne un punto di forza della didattica e del percorso
educativo dei ragazzi. Questo non avviene oggi nella scuola e non è avvenuto in passato.

This paper wants to set the geography education in the context of the Italian primary
school curriculum giving account of the evolution of cultural approaches even before
the technical specifications of the discipline. The relevance of cartography, its potential
explanatory relations among territory, representation and constituted power,
should make a strong point of the children’s teaching and educational development.
This does not happen today at school as not happened in the past.
Type: Article
URI: http://hdl.handle.net/10077/11730
ISSN: 2282-472X
Appears in Collections:Bollettino dell'Associazione Italiana di Cartografia 143

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Querzè.pdf2.54 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record


CORE Recommender

Page view(s) 50

497
checked on Jan 29, 2023

Download(s) 50

317
checked on Jan 29, 2023

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons