Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10077/12057
Title: NARRAZIONI CARTOGRAFICHE PER LE SCUOLE
EDUCATIONAL CARTOGRAPHYC STORIES
Authors: Bertacchini, Milena
Keywords: Cartografiascuolacartographyeducation
Issue Date: Apr-2010
Publisher: EUT Edizioni Università di Trieste
Source: Milena Bertacchini, “NARRAZIONI CARTOGRAFICHE PER LE SCUOLE = EDUCATIONAL CARTOGRAPHYC STORIES”, in: Bollettino dell'Associazione Italiana di Cartografia 138 (2010), Trieste, EUT Edizioni Università di Trieste, 2010 pp. 209-216
Series/Report no.: Bollettino dell'Associazione Italiana di Cartografia
138
Abstract: 
La ricerca presentata in questo lavoro vuole essere una testimonianza di come il mondo
della Scuola, l’Università e le Istituzioni possano collaborare fra di loro per promuovere
strategie di educazione al paesaggio sfruttando le potenzialità educative e narrative delle
carte. Le esperienze didattiche sviluppate dalle scuole nell’ambito del progetto hanno
portato studenti di qualunque età e persone in situazioni di disagio e disabilità a conoscere
meglio il territorio locale attraverso la costruzione di narrazioni cartografiche dei
luoghi da loro vissuti.

This paper shows a case study of an educational project on landscape based on mapping
teaching created with the involvment of local Environmental Agencies, Education
Authorities, University and School. The project suggests some guidelines for
engaging students and disabled to know their territory using maps like telling tools.
Type: Article
URI: http://hdl.handle.net/10077/12057
ISSN: 2282-472X
Appears in Collections:Bollettino dell'Associazione Italiana di Cartografia 138

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Bertacchini.pdf234.67 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record


CORE Recommender

Page view(s) 50

526
checked on May 28, 2022

Download(s) 50

290
checked on May 28, 2022

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons