Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10077/12308
Title: LE CARTE DELLA GEOGRAFIA: INDAGINE SUI BISOGNI FORMATIVI DEI DOCENTI ABILITATI OGGI IN GEOGRAFIA
THE MAPS OF GEOGRAPHY: ANALYSIS OF THE FORMATIVE NEEDS OF THE GEOGRAPHY TEACHERS NOWADAYS
Authors: Albolino, Ornella
Issue Date: 22-Mar-2016
Publisher: EUT Edizioni Università di Trieste
Source: Ornella Albolino, "LE CARTE DELLA GEOGRAFIA: INDAGINE SUI BISOGNI FORMATIVI DEI DOCENTI ABILITATI OGGI IN GEOGRAFIA", in: Bollettino dell'Associazione Italiana di Cartografia 129-130-131 (2007), Trieste, EUT Edizioni Università di Trieste, 2007, pp. 257-281
Series/Report no.: Bollettino dell'Associazione Italiana di Cartografia
129-130-131
Abstract: 
Il contributo si propone di verificare l’uso della cartografia nella didattica, principalmente della Geografia,
in un campione rappresentativo di docenti che, in Campania e in Basilicata, sono in procinto
di conseguire l’abilitazione all’insegnamento della Geografia (classe di concorso A039) e delle
materie letterarie (classi A043/50), nell’ambito dei Corsi Speciali Abilitanti (legge regionale del
2004) e della Scuola di Specializzazione all’Insegnamento Superiore.
Per l’indagine, sono stati somministrati questionari e test di valutazione: dai risultati emergono la
formazione di partenza, i bisogni formativi, le esigenze e le carenze rispetto all’applicazione del
supporto cartografico nella didattica multidisciplinare.

The aim of this work is to verify the use of the Cartography in the didactic field, especially for the
Geography, on a representative group of teachers. They are going to achieve the qualification of
teachers of Geography (class A039) and Italian (classes A043/50) attending Special Courses and
Specialising Schools for teachers in Campania and in Basilicata. For the analysis, questionnaires and
evaluation tests have been administered. It comes out from the results: the formation of departure,
the formative needs, the demands and the lack in comparison to the application of the cartographic
support in the multi-disciplinary didactic field.
URI: http://hdl.handle.net/10077/12308
ISSN: 00449733
Appears in Collections:Bollettino dell'Associazione Italiana di Cartografia 129-130-131

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Albolino.pdf709.71 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record


CORE Recommender

Page view(s)

377
checked on May 28, 2019

Download(s)

654
checked on May 28, 2019

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons