Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10077/12379
Title: UTILIZZO DEL FREE GIS NELLA DIDATTICA: POSSIBILI APPLICAZIONI DEL CLC
USE OF FREE GIS IN THE DIDACTICS: POSSIBLE APPLICATIONS OF THE CLC
Authors: Candura, Anna Rosa
Issue Date: 30-Mar-2016
Publisher: EUT Edizioni Università di Trieste
Source: Anna Rosa Candura, "USE OF FREE GIS IN THE DIDACTICS: POSSIBLE APPLICATIONS OF THE CLC", in: Bollettino dell'Associazione Italiana di Cartografia 123-124-125 (2005), Trieste, EUT Edizioni Università di Trieste, 2005, pp. 361-370
Series/Report no.: Bollettino dell'Associazione Italiana di Cartografia
123-124-125
Abstract: L'utilizzo e la diffusione del database CLC non possono ignorare l'ambito didattico. Si consideri che, in molti Enti pubblici, questi strumenti sono ormai largamente utilizzati, mentre nella didattica (universitaria e soprattutto Scolastica) non è sempre così. Poiché si ritiene che il principale ostacolo alla conoscenza di CLC siano i Costi dei GIS, si propone una presentazione con free GIS, utilizzata per corsi di laurea e specializzazione. Si descrivono i metodi per l'elaborazione di carte tematiche con l'utilizzo di free GIS.
The use and the diffusion of the CLC database cannot neglect the didactic approach. This instrument is generally used by many Public Institutions but it unlikely applies to didactic activities. Furthermore, the principal problem of the use of CLC is related to the cost of the GIS. In order to softwe this problem, the project provides methodologies for the elaboration of thematic cartography using the free GIS.
URI: http://hdl.handle.net/10077/12379
ISSN: 00449733
Appears in Collections:Bollettino dell'Associazione Italiana di Cartografia 123-124-125

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Candura.pdf778.4 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


CORE Recommender

Page view(s)

384
checked on Nov 15, 2018

Download(s)

303
checked on Nov 15, 2018

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons