Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10077/13277
Title: Il PAS A049 - Matematica e Fisica. L’organizzazione generale e il percorso di Fisica
Authors: Pastore, Giorgio
Keywords: Formazione InsegnantiTeacher EducationScuola SecondariaSecondary SchoolHigh SchoolMatematica e FisicaMathematics and PhysicsDidattica della FisicaPhysics Education
Issue Date: 2016
Publisher: EUT Edizioni Università di Trieste
Source: Giorgio Pastore, "Il PAS A049 - Matematica e Fisica. L’organizzazione generale e il percorso di Fisica", in: QuaderniCIRD, 12 (2016), pp. 64-69
Series/Report no.: QuaderniCIRD
12 (2016)
QuaderniCIRD
12 (2016)
Abstract: 
L’organizzazione generale, le principali problematiche generali e gli aspetti più strettamente legati al percorso di Fisica del PAS della classe di concorso A049 (Matematica e Fisica) sono brevemente presentati e discussi.

This contribution briefly describes and discusses the general organization, as well as transversal and specific issues related to Physics curriculum for Mathematics and Physics teaching qualification (PAS) held at the University of Trieste in 2014.
Type: Article
URI: http://hdl.handle.net/10077/13277
ISSN: 2039-8646
DOI: 10.13137/2039-8646/13277
Appears in Collections:QuaderniCIRD 12 (2016)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Pastore.pdf144.18 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record


CORE Recommender

Page view(s) 50

395
checked on Oct 22, 2020

Download(s)

347
checked on Oct 22, 2020

Google ScholarTM

Check

Altmetric

Altmetric


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons