Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10077/13278
Title: | L’ambito chimico. Il PAS A012 - Chimica agraria; il PAS A013 - Chimica e Tecnologie chimiche; il PAS C240 - Laboratorio di Chimica e Chimica industriale e il PAS C350 - Laboratorio di Tecnica microbiologica | Authors: | Nitti, Patrizia | Keywords: | Formazione degli Insegnanti; Teacher Education; Educational Path for Teacher Certification; Didattica Universitaria; University Teaching; Chimica; Chemistry; Didattica della Chimica; Chemistry Education; Laboratorio di Chimica; Chemistry Lab; Didattica di Laboratorio; Teaching Laboratory; Offerta Formativa; Educational Syllabus; Crediti Formativi Universitari (CFU); European Credit Transfer System Credits (ECTS); Scuola Secondaria di Secondo Grado; Secondary School; PAS; Percorsi Abilitanti Speciali | Issue Date: | 2016 | Publisher: | EUT Edizioni Università di Trieste | Source: | Patrizia Nitti, "L’ambito chimico. Il PAS A012 - Chimica agraria; il PAS A013 - Chimica e Tecnologie chimiche; il PAS C240 - Laboratorio di Chimica e Chimica industriale e il PAS C350 - Laboratorio di Tecnica microbiologica", in: QuaderniCIRD, 12 (2016), pp. 70-86 | Series/Report no.: | QuaderniCIRD 12 (2016) QuaderniCIRD 12 (2016) |
Abstract: | Dopo una breve cronologia degli eventi che portarono all’attivazione dei PAS di ambito chimico (A012, A013, C240 e C350) viene illustrata l’offerta formativa dei quattro percorsi, la tipologia dei corsisti iscritti e le difficoltà organizzative causate dalla contemporanea attivazione dei TFA A012 e A013. Infine vengono riportati i risultati ottenuti dai corsisti all’esame di abilitazione. After a brief overview of events leading to the implementation of PAS in chemistry (A012, A013, C240, C350), this paper summarizes the training available for these curricula, the profile of the students enrolled, and the organizational problems resulting from the simultaneous running of the TFA A012 and A013.Finally, the students‘ habilitation results will be illustrated. |
Type: | Article | URI: | http://hdl.handle.net/10077/13278 | ISSN: | 2039-8646 | DOI: | 10.13137/2039-8646/13278 |
Appears in Collections: | QuaderniCIRD 12 (2016) |
Show full item record
CORE Recommender
Page view(s) 50
852
checked on Mar 23, 2023
Download(s) 50
672
checked on Mar 23, 2023
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Altmetric
This item is licensed under a Creative Commons License