Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10077/13280
Title: L’ambito economico. Il PAS A017 - Discipline economico-aziendali e il PAS A019 - Discipline giuridiche ed economiche
Authors: de Luca, Patrizia
Gallenti, Gianluigi
Bertoni, Michele
Citarella, Giuseppe
Keywords: Percorsi Abilitanti SpecialiPASTFAEconomiaEconomicsDirittoLawEconomia AziendaleBusiness AdministrationGestione aziendaleManagementSecundary SchoolDidattica delle Discipline EconomicheDidactics of EconomicsDidattica delle Discipline GiuridicheDidactics of the LawScuole Secondarie
Issue Date: 2016
Publisher: EUT Edizioni Università di Trieste
Source: Patrizia de Luca, Gianluigi Gallenti, Michele Bertoni, Giuseppe Citarella, "L’ambito economico. Il PAS A017 - Discipline economico-aziendali e il PAS A019 - Discipline giuridiche ed economiche", in: QuaderniCIRD, 12 (2016), pp. 99-113
Series/Report no.: QuaderniCIRD
12 (2016)
QuaderniCIRD
12 (2016)
Abstract: 
Il presente contributo ha l’obiettivo di sintetizzare la prima esperienza di organizzazione e realizzazione dei PAS nelle discipline economico-aziendali, giuridiche ed economiche (Classi A017 e A019) all’Università degli Studi di Trieste. Il percorso, ricco di relazioni didattiche e umane, fra i docenti e i corsisti, ha rappresentato un’interessante esperienza di contatto tra il mondo scolastico e universitario. A sua volta, questa prima esperienza, attraverso una fertilizzazione incrociata di conoscenze e competenze, l’impiego di metodi didattici sia tradizionali che innovativi, il ricorso al cooperative learning e a diverse forme di e-learning, ha permesso di arricchire reciprocamente le differenti dimensioni del sapere, dal saper fare al saper essere.

The aim of this paper is to describe the first experience of PAS in the fields of business administration and management, law and economics (A017 and A019) at the University of Trieste. These subject areas, with its didactic and human relationships, represents an interesting overlap between the educational and academic worlds. This first experience, through a cross-fertilization of knowledge and skills, different teaching methods, both traditional and innovative such as cooperative learning and e-learning, has mutually developed the different dimensions of knowledge, from know-how to interpersonal skills.
Type: Article
URI: http://hdl.handle.net/10077/13280
ISSN: 2039-8646
DOI: 10.13137/2039-8646/13280
Appears in Collections:QuaderniCIRD 12 (2016)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
de Luca_Gallenti_Bertoni_Citarella.pdf781.23 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record


CORE Recommender

Page view(s) 50

454
Last Week
3
Last month
8
checked on Oct 27, 2020

Download(s)

367
checked on Oct 27, 2020

Google ScholarTM

Check

Altmetric

Altmetric


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons