Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10077/13282
Title: L’ambito delle Scienze integrate. Il PAS A059 - Matematica e Scienze nella scuola secondaria di primo grado e il PAS A060 - Scienze naturali, Chimica e Geografia, Microbiologia
Authors: Stoppa, Michele
Nitti, Patrizia
Keywords: Formazione degli insegnantiTeacher EducationPercorsi Abilitanti SpecialiSpecial Teachers’ Qualification CurricolaPASDidattica UniversitariaUniversity TeachingScuola SecondariaSecondary School – High SchoolDidattica delle Scienze IntegrateIntegrated Sciences EducationDidattica della ChimicaChemistry EducationDidattica della FisicaPhysics EducationDidattica delle BioscienzeLife Sciences EducationDidattica delle GeoscienzeGeosciences EducationScienze IntegrateIntegrated SciencesChimicaChemistryFisicaPhysicsGeoscienzeGeosciencesBioscienzeLife sciences
Issue Date: 2016
Publisher: EUT Edizioni Università di Trieste
Source: Michele Stoppa, Patrizia Nitti, "L’ambito delle Scienze integrate. Il PAS A059 - Matematica e Scienze nella scuola secondaria di primo grado e il PAS A060 - Scienze naturali, Chimica e Geografia, Microbiologia", in: QuaderniCIRD, 12 (2016), pp. 124-157
Series/Report no.: QuaderniCIRD
12 (2016)
QuaderniCIRD
12 (2016)
Abstract: 
Dopo una sintetica premessa dedicata all’insegnamento integrato delle Scienze nelle Scuole secondarie di primo e secondo grado e alle sue criticità, vengono illustrate le peculiarità del PAS A059 - con precipuo riferimento all’Area delle Scienze - e del PAS A060, con particolare attenzione agli aspetti attinenti l’offerta formativa, le metodologie didattiche adottate e gli esiti dell’esperienza formativa.

After a brief premise devoted to the integrated teaching of Sciences in lower and upper secondary schools and related critical issues, this paper illustrates the peculiarity of Special Qualification Paths finalized to the teaching certificate in secondary schools for PAS A059 – with special reference to the area of sciences – and PAS A060. Special attention is given to teacher training, teaching methodologies and outcomes of the training experience.
Type: Article
URI: http://hdl.handle.net/10077/13282
ISSN: 2039-8646
DOI: 10.13137/2039-8646/13282
Appears in Collections:QuaderniCIRD 12 (2016)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Stoppa_Nitti.pdf1.53 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record


CORE Recommender

Page view(s) 50

787
Last Week
2
Last month
12
checked on Oct 25, 2020

Download(s)

891
checked on Oct 25, 2020

Google ScholarTM

Check

Altmetric

Altmetric


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons