Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10077/13284
Title: La funzione docente
Authors: Feletti, Valentina
Keywords: ScuolaSchoolRiforma della ScuolaSchool ReformFunzione DocenteTeaching FunctionCompetenze Professionali dei DocentiProfessional Skills of TeachersFormazione degli InsegnantiTeacher EducationFormazione degli Insegnanti in IngressoBeginning Teachers Education
Issue Date: 2016
Publisher: EUT Edizioni Università di Trieste
Source: Valentina Feletti, "La funzione docente", in: QuaderniCIRD, 12 (2016), pp. 182-190
Series/Report no.: QuaderniCIRD
12 (2016)
QuaderniCIRD
12 (2016)
Abstract: 
Il contributo proposto vuole affrontare il tema delle competenze della funzione docente a scuola nella complessità dei compiti a essa affidati. Il testo vuole essere tutt’altro che esaustivo ma intende porre alcuni spunti di riflessione utili per i docenti, per le scuole e per i formatori in generale. Sono evidenziati i diversi piani di azione del docente in classe e nel sistema nel suo insieme.

This paper aims to address the issue of teaching skills in schools and their complexity. The paper does not propose to be exhaustive but aims to give some food for thought useful for teachers, schools and instructors in general. The aim is to highlight the different plans of action of the teacher in the classroom and in the system as a whole.
Type: Article
URI: http://hdl.handle.net/10077/13284
ISSN: 2039-8646
DOI: 10.13137/2039-8646/13284
Appears in Collections:QuaderniCIRD 12 (2016)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Feletti.pdf452.12 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record


CORE Recommender

Page view(s) 50

612
Last Week
5
Last month
checked on Oct 28, 2020

Download(s)

1,007
checked on Oct 28, 2020

Google ScholarTM

Check

Altmetric

Altmetric


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons