Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10077/13287
Title: Le attese degli Istituti Tecnici
Authors: Frescura, Clementina
Keywords: Riforma della ScuolaSchool ReformScuola SecondariaSecondary School - High SchoolIstituto TecnicoTechnical SchoolCompetenze Professionali dei DocentiProfessional Skills of TeachersFormazione dei DocentiTeacher Education
Issue Date: 2016
Publisher: EUT Edizioni Università di Trieste
Source: Clementina Frescura, "Le attese degli Istituti Tecnici", in: QuaderniCIRD, 12 (2016), pp. 202-207
Series/Report no.: QuaderniCIRD
12 (2016)
QuaderniCIRD
12 (2016)
Abstract: La formazione iniziale dei docenti appare fondamentale per rispondere in modo qualificato alle sfide imposte dal nuovo assetto ordinamentale della Scuola Secondaria di Secondo Grado. L’attività didattica non può infatti più risolversi in una semplice trasmissione di conoscenze, ma deve promuovere la maturazione di un ampio spettro di competenze attraverso l’acquisizione di abilità e il raggiungimento di obiettivi di apprendimento specifici. È quindi inevitabile lo sviluppo di un approccio interdisciplinare che correli strettamente tutte le materie di studio che concorrono alla maturazione delle stesse competenze. Ciò risulta ancora più urgente nell’istruzione tecnica, perché le competenze possono divenire oggetto di un diretto confronto con il mondo del lavoro, anche nell’ambito dei Comitati Tecnico Scientifici.
The initial training of teachers is crucial to give a competent answer to the challenges posed by educational legislation concerning upper secondary schools. Teaching activities cannot be restricted to a simple transfer of knowledge, but rather have to promote, through the learning of different skills and the achievement of learning objectives, the development of a broader spectrum of student skills. Therefore, an interdisciplinary approach to all study subjects must be found in order to promote the acquisition of these skills, which are specifically important in the field of technical education to help students enter the job market, especially in the area of Scientific Technical Committees.
URI: http://hdl.handle.net/10077/13287
ISSN: 2039-8646
DOI: 10.13137/2039-8646/13287
Appears in Collections:QuaderniCIRD 12 (2016)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Frescura.pdf146.1 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record


CORE Recommender

Page view(s)

265
checked on Apr 10, 2019

Download(s)

185
checked on Apr 10, 2019

Google ScholarTM

Check

Altmetric


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons