Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10077/13613
Title: Le trasformazioni della società contemporanea. Un'esperienza significativa in Brasile
Authors: Giorio, Giuliano
Keywords: scuola famigliaBrasileAesMepesurbanizzazionesviluppoescuela familiaBrasilurbanizacióndesarollofamily schoolBrazilurbanizationdevelopment
Issue Date: 2017
Publisher: EUT Edizioni Università di Trieste
Source: Giuliano Giorio, "Le trasformazioni della società contemporanea. Un'esperienza significativa in Brasile", in: "Visioni LatinoAmericane 16 (2017)" , Trieste, EUT Edizioni Università di Trieste, 2017, pp. 11-25
Series/Report no.: Visioni LatinoAmericane
16 (2017)
Abstract: 
L'Autore si sofferma ad analizzare le dinamiche dell'urbanizzazione in Brasile rifletten-do su talune prospettive emergenti. Considera l'esperienza formativa e interdisciplinare in un'area rurale, nel contesto della scuole famiglia, verificando come sostanziali modificazioni culturali e socializzanti siano alla base di qualsiasi processo di sviluppo.

El Autor analiza la dinámica de la urbanización en Brasil y reflexiona sobre ciertas perspectivas emergentes. Considera la experiencia educativa e interdisciplinaria en una zona rural, en el contexto de las escuelas familia, comprobando como las modificaciones culturales más sustanciales y de socialización son la base de cualquier proceso de desarrollo.

The Author analyzes the dynamics of urbanization in Brazil reflecting on these emerg-ing realities. He considers the educational and interdisciplinary experience in a rural area and in the context of family schools, and he demonstrates that the most substantial cultural and social modifications are the basis of any development process.
Type: Article
URI: http://hdl.handle.net/10077/13613
ISSN: 2035-6633
Appears in Collections:Visioni LatinoAmericane 16 (2017)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
2_Visioni_Latinoamericane_numero_16_2017.pdf229.39 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record


CORE Recommender

Page view(s) 50

557
checked on Jul 3, 2022

Download(s) 50

303
checked on Jul 3, 2022

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons