Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10077/13932
Title: Un gioco manipolativo per un percorso didattico su rapporti e proporzioni: una proposta per la Scuola secondaria di primo grado
Authors: Rocco, Marina
Keywords: MatematicaMathematicsDidattica della MatematicaMathematics EducationScuola Secondaria di Primo GradoSecondary School (11-14 Years)Laboratorio di MatematicaMatematics LaboratoryGiochi DidatticiEducational GamesRapportiRatiosProporzioniProportionCalcolo CombinatorioCombinatoricsPermutazioniPermutationsStrutture AlgebricheAlgebraic Structures
Issue Date: 2017
Publisher: EUT Edizioni Università di Trieste
Source: Marina Rocco, "Un gioco manipolativo per un percorso didattico su rapporti e proporzioni: una proposta per la Scuola secondaria di primo grado", in: QuaderniCIRD, 14 (2017), pp. 13-31
Series/Report no.: QuaderniCIRD
14 (2017)
QuaderniCIRD
14 (2017)
Abstract: 
Si riferisce un’esperienza condotta con alunni di 13-14 anni, nel corso della quale, studiando un opportuno sottogruppo delle permutazioni di quattro oggetti, si introducono le proporzioni e si ricavano le relative proprietà.

The article reports a teaching experience with students aged 13-14, in the course of which, studying a specific subgroup of the permutations of four objects, the proportions and obtained the relative properties are introduced.
Type: Article
URI: http://hdl.handle.net/10077/13932
ISSN: 2039-8646
DOI: 10.13137/2039-8646/13932
Appears in Collections:QuaderniCIRD 14 (2017)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Rocco.pdf611.84 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record


CORE Recommender

Page view(s)

446
checked on Oct 19, 2019

Download(s)

2,079
checked on Oct 19, 2019

Google ScholarTM

Check

Altmetric


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons