Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10077/13933
Title: Trasformazioni isometriche: un percorso didattico basato sulla manualità
Authors: Rossi, Loredana
Keywords: Scuola SecondariaSecondary SchoolMatematicaMathematicsDidattica della MatematicaMathematics EducationSimmetriaSymmetry
Issue Date: 2017
Publisher: EUT Edizioni Università di Trieste
Source: Loredana Rossi, "Trasformazioni isometriche: un percorso didattico basato sulla manualità", in: QuaderniCIRD, 14 (2017), pp. 32-42
Series/Report no.: QuaderniCIRD
14 (2017)
QuaderniCIRD
14 (2017)
Abstract: Una passeggiata fra i fiori può rappresentare un’occasione per scoprire le regole dell’armonia estetica e delle simmetrie delle figure, punto di partenza per un’esplorazione significativa delle isometrie.
A walk through the flowers can be an opportunity to discover the rules of aesthetic harmony and figures’ symmetries, a starting point for a significant exploration of isometric transformations.
URI: http://hdl.handle.net/10077/13933
ISSN: 2039-8646
DOI: 10.13137/2039-8646/13933
Appears in Collections:QuaderniCIRD 14 (2017)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Rossi.pdf547.4 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


CORE Recommender

Page view(s)

161
checked on Oct 17, 2018

Download(s)

408
checked on Oct 17, 2018

Google ScholarTM

Check

Altmetric


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons