Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10077/13934
Title: “Il luna park della fisica”: come tradurre un libro divulgativo in attività didattica con l’uso delle nuove tecnologie
Authors: Bologna, Valentina
Keywords: Scuola Secondaria di Primo GradoSecondary SchoolScienze IntegrateIntegrated ScienceFisicaPhysicsDidattica delle ScienzeScience EducationDidattica della FisicaPhysics Education
Issue Date: 2017
Publisher: EUT Edizioni Università di Trieste
Source: Valentina Bologna, "'Il luna park della fisica': come tradurre un libro divulgativo in attività didattica con l’uso delle nuove tecnologie", in: QuaderniCIRD, 14 (2017), pp. 43-53
Series/Report no.: QuaderniCIRD
14 (2017)
QuaderniCIRD
14 (2017)
Abstract: 
Nella scuola secondaria di primo grado la didattica della fisica rimane spesso ai margini delle proposte curricolari. Eppure semplici osservazioni della realtà, come quelle descritte nel libro “Il luna park della fisica” di J. Walker, integrate con l’uso delle nuove tecnologie, offrono spunti così interessanti che toglierebbero a questa disciplina quell’alone di incomprensione per farla diventare stupore e conoscenza.

Teaching physics to grade 12-14 students is difficult for many different reasons. Somehow simple observations of reality, such as those described by J. Walker in his book "The Flying Circus of Physics", integrated with a proper use of new technologies, are among the best ways to introduce interesting topics that would help teachers in their work and give the students a sense of astonishment about the physical world.
Type: Article
URI: http://hdl.handle.net/10077/13934
ISSN: 2039-8646
DOI: 10.13137/2039-8646/13934
Appears in Collections:QuaderniCIRD 14 (2017)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Bologna.pdf555.61 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record


CORE Recommender

Page view(s) 50

479
Last Week
2
Last month
3
checked on Oct 27, 2020

Download(s) 20

552
checked on Oct 27, 2020

Google ScholarTM

Check

Altmetric

Altmetric


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons