Repository logo
  • English
  • Italiano
  • Log In
    Have you forgotten your password?
Repository logo
Repository logo
  • Archive
  • Series/Journals
  • EUT
  • Events
  • Statistics
  • English
  • Italiano
  • Log In
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. EUT Edizioni Università di Trieste
  3. Periodici
  4. QuaderniCIRD. Rivista del Centro Interdipartimentale per la Ricerca Didattica dell’Università di Trieste / Journal of the Interdepartmental Center for Educational Research of the University of Trieste - ISSN: 2039-8646
  5. QuaderniCIRD 14 (2017)
  6. Proposte per il Laboratorio di Fisica del primo biennio delle Scuole secondarie di secondo grado
 
  • Details
  • Metrics
Options

Proposte per il Laboratorio di Fisica del primo biennio delle Scuole secondarie di secondo grado

Rambelli, Anna
2017
Loading...
Thumbnail Image
ISSN
2039-8646
DOI
10.13137/2039-8646/13937
http://hdl.handle.net/10077/13937
  • Article

Abstract
L’insegnamento della Fisica indirizzato a studenti di età inferiore a quindici anni richiede scelte specifiche sia dal punto di vista metodologico che contenutistico. È importante garantire l’apprendimento efficace di questa disciplina nella fase iniziale del percorso scolastico per far sì che il giovane allievo, da un lato inizi ad acquisire consapevolezza e familiarità con il mondo della scienza e della tecnologia e, dall’altro, impari un metodo di studio, basato su procedimenti logici applicabili sia in ambito teorico sia applicativo, utile per un corretto approccio a qualunque campo della conoscenza.
The teaching of Physics to students under 15 years requires specific choices both in terms of methodology and content. It is essential to engage young learners effectively in the study of this subject from the initial stage of their education in order to make them aware and familiar with the world of science and technology. At the same time, they must acquire a method of study based on logical procedures, applicable in both theoretical and practical contexts, which can be useful for a correct approach for any field of knowledge.
Series
QuaderniCIRD
14 (2017)
QuaderniCIRD
14 (2017)
Subjects
  • Fisica

  • Physics

  • Didattica della Fisic...

  • Physics Education

  • Laboratorio di Fisica...

  • Physics Laboratory

  • Didattica delle Scien...

  • Science Education

  • Scuole Secondarie

  • Secondary Schools

  • Primo Biennio

  • First Biennium

Publisher
EUT Edizioni Università di Trieste
Source
Anna Rambelli, "Proposte per il Laboratorio di Fisica del primo biennio delle Scuole secondarie di secondo grado", in: QuaderniCIRD, 14 (2017), pp. 106-122
Languages
it
Licence
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
File(s)
Loading...
Thumbnail Image
Download
Name

Rambelli.pdf

Format

Adobe PDF

Size

479.41 KB

Indexed by

 Info

Open Access Policy

Share/Save

 Contacts

EUT Edizioni Università di Trieste

OpenstarTs

 Link

Wiki OpenAcces

Archivio Ricerca ArTS

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback