Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10077/13943
Title: Le attività formative in campagna nella didattica sinergica delle Geoscienze ambientali. Aspetti metodologico-didattici
Authors: Stoppa, Michele
Keywords: GeoscienzeGeosciencesDidattica delle GeoscienzeGeosciences EducationDidattica TerritorialeTerritorial EducationFormazione SpecialisticaSpecialized Training
Issue Date: 2017
Publisher: EUT Edizioni Università di Trieste
Source: Michele Stoppa, "Le attività formative in campagna nella didattica sinergica delle Geoscienze ambientali. Aspetti metodologico-didattici", in: QuaderniCIRD, 14 (2017), pp. 223-235
Series/Report no.: QuaderniCIRD
14 (2017)
QuaderniCIRD
14 (2017)
Abstract: 
Dopo una sintetica disamina delle modalità di attuazione della didattica territoriale da parte delle diverse agenzie di formazione, si passa a considerare la specificità delle metodologie da utilizzare in campagna e, successivamente, nella verifica degli apprendimenti territoriali. Un focus, infine, è opportunamente dedicato alla necessaria formazione specialistica dei docenti.

After a brief analysis of the ways territorial teaching is implemented by different educational agencies, the paper analyses the specific teaching methodologies that must be used in field activities and then focusses on the formation of teachers in this specific context.
Type: Article
URI: http://hdl.handle.net/10077/13943
ISSN: 2039-8646
DOI: 10.13137/2039-8646/13943
Appears in Collections:QuaderniCIRD 14 (2017)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Stoppa.pdf886.24 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record


CORE Recommender

Page view(s) 50

434
checked on Oct 23, 2020

Download(s)

299
checked on Oct 23, 2020

Google ScholarTM

Check

Altmetric

Altmetric


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons