Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10077/19899
Title: A rainha da solidão. Um desenho poético do lugar ao “não lugar” de teatro
Authors: Pires Batista, Cássia Rejane
Keywords: performancescenariourban spacenon placesviewerperformanceespacio escenicoespacio urbanono lugarespectadorperformancespazio scenicospazio urbanonon luogospettatore
Issue Date: 2018
Publisher: EUT Edizioni Università di Trieste
Source: Cássia Rejane Pires Batista, "A rainha da solidão. Um desenho poético do lugar ao “não lugar” de teatro", in "Visioni LatinoAmericane 18 (2018), Supplemento al Numero 18. Brasile-Italia: andata e ritorno. Storia, cultura, società. Confronti interdisciplinari", Trieste, EUT Edizioni Università di Trieste, 2018, pp. 113-124
Journal: Visioni LatinoAmericane 
Abstract: The performance is a recurring theme to discuss the contemporaneity and its implications in the academic theater arts scenario. The Author bring us to reflect on this artistic language and immerses us in the scenic space, also passing through the space of “non places”, as Marc Augé defined the places of passage, without identity or memory. The queen of solitude is a performative artistic experiment which lead us to reflect on the “non places” where the Author intends to establish a dialogue with the passers-by, discussing on supermodernity, on the era of excesses, thus widening the dialogue between art and contemporaneity, starting from a poetic project in the urban scene.
La performance es el tema recorrente para discutir la contemporaneidad y sus implicaciones en el ambiente escénico académico. La Autora traz reflexiones pertinentes a este lenguaje artístico y nos sumerge en el escenario y tambiém pasa nel espacio del “no lugar”, como Marc Augé chama os lugares de pasaje, sin identidad o memoria. La reina de la soledad es un experimento artístico performativo que nos lleva a reflexionar sobre los “no lugares” donde la Autora, reflejando sobre la supermodernidad y la era de los excesos, tiene la intención de establecer un diálogo con los transeúntes, entre el arte y la contemporaneidad, a partir de un proyecto poético en la escena urbana.
La performance è un tema ricorrente per discutere la contemporaneità e le sue implicazioni nell’ambiente accademico del teatro. L’Autrice riflette su questo linguaggio artistico, si immerge nello spazio scenico, e transita nello spazio del “non luogo” utilizzando la definizione di Marc Augé dei luoghi di passaggio, senza identità o memoria. La Regina della solitudine è un esperimento artistico performativo che osserva lo spazio del non luogo e che pretende stabilire un contatto con i passanti, sollevando riflessioni sulla super-modernità e sull’era degli eccessi, e allargare così il dialogo tra arte e contemporaneità, a partire da un progetto poetico della scena urbana.
URI: http://hdl.handle.net/10077/19899
ISSN: 2035-6633
DOI: 10.13137/2035-6633/19899
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internazionale
Appears in Collections:Visioni LatinoAmericane 18 (2018), Supplemento al Numero 18. Brasile-Italia: andata e ritorno. Storia, cultura, società. Confronti interdisciplinari

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