Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10077/19907
Title: O figurino na perspetiva do intérprete de dança na contemporaneidade
Authors: Machado Navarro, Juana
Macara, Ana
Keywords: dancebodysensationcostumesclothingcharacterteachingdanzacuerposensacióntrajeropaspresencia en el escenarioenseñanzacorposensazionecostumeguardarobapresenza scenicainsegnamento
Issue Date: 2018
Publisher: EUT Edizioni Università di Trieste
Source: Juana Machado Navarro, Ana Macara, "O figurino na perspetiva do intérprete de dança na contemporaneidade", in "Visioni LatinoAmericane 18 (2018), Supplemento al Numero 18. Brasile-Italia: andata e ritorno. Storia, cultura, società. Confronti interdisciplinari", Trieste, EUT Edizioni Università di Trieste, 2018, pp. 276-290
Journal: Visioni LatinoAmericane 
Part of: Visioni LatinoAmericane 18 (2018), Supplemento al Numero 18. Brasile-Italia: andata e ritorno. Storia, cultura, società. Confronti interdisciplinari
Abstract: 
The Authors are aware of the significance of dance programs in education as part of the teaching/learning process and as a contribution to the holistic development of youth. In this context they propose to evaluate the significance of clothing during dance rehearsals and performances by using autobiographical reflections and observations of educational/formative contexts.

Las Autoras reconocen la importancia de la danza en los programas de enseñanza como parte del proceso de enseñanza-aprendizaje e como contribución para el desarrollo integral del joven. En este contexto se proponen analizar la importancia del traje en los ensayos y en las actuaciones de danza a través de la reflexión autobiográfica y de los contextos formativos/educativos.

Le Autrici sostengono l’importanza della danza nell'insegnamento sia come parte del processo di insegnamento-apprendimento che come contributo per lo sviluppo integrale del giovane. In questo contesto si propongono di analizzare l’importanza dell’abito nei saggi e nelle rappresentazioni di danza attraverso la riflessione autobiografica e l’osservazione dei contesti formativi/educativi.
Type: Article
URI: http://hdl.handle.net/10077/19907
ISSN: 2035-6633
DOI: 10.13137/2035-6633/19907
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internazionale
Appears in Collections:Visioni LatinoAmericane 18 (2018), Supplemento al Numero 18. Brasile-Italia: andata e ritorno. Storia, cultura, società. Confronti interdisciplinari

Files in This Item:
File Description SizeFormat
VLA_18_2018_S_MachadoNavarro_Macara.pdf434.35 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record


CORE Recommender

Page view(s)

212
Last Week
0
Last month
3
checked on Oct 27, 2020

Download(s) 50

83
Last Week
0
Last month
2
checked on Oct 27, 2020

Google ScholarTM

Check

Altmetric

Altmetric


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons