Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10077/22529
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGhedini, Giacomoit
dc.date.accessioned2019-01-14T12:47:26Z-
dc.date.available2019-01-14T12:47:26Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationGiacomo Ghedini, "Sociologia promozionale e cooperazione internazionale Italia-Brasile. Il contributo di Giuliano Giorio", in "Visioni LatinoAmericane 20 (2019)", Trieste, EUT Edizioni Università di Trieste, 2019, pp. 21-37it
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10077/22529-
dc.description.abstractGiuliano Giorio has been a sociologist of the University of Trieste with multifaceted interests both in terms of operational commitment as well as scientific, political, social and ecclesial. A theoretical scholar but also a man of action, always attentive to the person, to the community and to promotional sociology, he has practiced participation in the social intervention. Among his main fields of study and action there was Latin America and, specifically, Brazil, for which he promoted the Pedagogy of alternation, rural family schools, a sociology of community and a genuinely person-oriented social service. He has created initiatives and associations including Aes-Ccc, Mepes, Csal, etc.it
dc.description.abstractGiuliano Giorio ha sido sociólogo de la Universidad de Trieste con intereses multifacéticos tanto en términos de compromiso operativo como científico, político, social y eclesial. Un erudito teórico pero también un hombre de acción, siempre atento a la persona, la comunidad y la sociología promocional, ha promovido la participación en la intervención social. Entre sus principales campos de estudio y acción se encuentra América Latina y, específicamente, Brasil, para lo cual promovió la Pedagogía de la alternancia, escuelas familiares rurales, una sociología de la comunidad y un servicio social genuinamente orientado a la persona. Ha creado iniciativas y asociaciones como Aes-Ccc, Mepes, Csal, y otras.it
dc.description.abstractGiuliano Giorio è stato sociologo dell’Università di Trieste dagli interessi poliedrici tanto sul piano dell'impegno operativo quanto su quello scientifico, politico, sociale ed ecclesiale. Studioso teorico ma anche uomo d'azione, sempre attento alla persona, alla comunità e alla sociologia promozionale, ha praticato la partecipazione nell'intervento sociale. Tra i suoi principali campi di studio e d’azione ci fu l’America Latina e, nello specifico, il Brasile, per i quali si fece promotore della Pedagogia dell'alternanza, delle scuole famiglia rurali, di una sociologia di comunità e di un servizio sociale autenticamente orientato alla persona. Ha dato vita a iniziative e associazioni tra cui l’Aes-Ccc, il Mepes, il Csal, etc.it
dc.language.isoitit
dc.publisherEUT Edizioni Università di Triesteit
dc.relation.ispartofVisioni LatinoAmericaneit
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internazionale*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectGiuliano Giorioit
dc.subjectAesit
dc.subjectMepesit
dc.subjectpromotional sociologyit
dc.subjectBrazilit
dc.subjectsocial serviceit
dc.subjectsociología promocionalit
dc.subjectBrasilit
dc.subjecttrabajo socialit
dc.subjectsociologia promozionaleit
dc.subjectBrasileit
dc.subjectservizio socialeit
dc.titleSociologia promozionale e cooperazione internazionale Italia-Brasile. Il contributo di Giuliano Giorioit
dc.typeArticleit
dc.identifier.doi10.13137/2035-6633/22529-
dc.identifier.eissn2035-6633-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501-
item.openairetypearticle-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1it-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Visioni LatinoAmericane 20 (2019)
Files in This Item:
File Description SizeFormat
VLA_20_2019_Ghedini.pdf457.6 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record


CORE Recommender

Page view(s) 50

890
checked on Jun 1, 2023

Download(s)

160
checked on Jun 1, 2023

Google ScholarTM

Check

Altmetric

Altmetric


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons