Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10077/22749
Title: L’esperienza dei moduli formativi in materia economico-aziendale all’Università di Trieste nel triennio 2015-2017
Other Titles: The experience of Formative Modules in business economics and management at the University of Trieste in the three-year period 2015-2017
Authors: de Luca, Patrizia
Piccolo, Girolamo
Intini, Adele
Venier, Francesco
Keywords: Moduli FormativiFormative ModulesEconomia AziendaleBusiness EconomicsGestione AziendaleManagementOrientamentoOrientationCorsi di Laurea TriennaleThree-Year Degree Courses
Issue Date: 2018
Publisher: EUT Edizioni Università di Trieste
Source: Patrizia De Luca, Girolamo Piccolo, Adele Intini, Francesco Venier, "L’esperienza dei moduli formativi in materia economico-aziendale all’Università di Trieste nel triennio 2015-2017", in: QuaderniCIRD, 17 (2018), pp. 126-136
Journal: QuaderniCIRD. Rivista del Centro Interdipartimentale per la Ricerca Didattica dell’Università di Trieste / Journal of the Interdepartmental Center for Educational Research of the University of Trieste - ISSN: 2039-8646 
Abstract: 
This contribution aims to present the first experience in the organization and implementation of the Formative Modules in Business Economics and Management at the University of Trieste, which was carried out in September 2015, September 2016 and September 2017. These Modules, coordinated by Patrizia de Luca (DEAMS - UniTS), were carried out with the collaboration of Prof. Girolamo Piccolo (Istituto “L. da Vinci, G. R. Carli, S. de Sandrinelli”, Trieste) in 2015; Prof. Adele Intini (ISIS “G. Galilei”, Gorizia) in 2016; Prof. Francesco Venier (DEAMS - UniTS) and Girolamo Piccolo in 2017. After a brief introduction of the project, the following sections of the article describe the modules organization over a three-year period, the teachers’ experiences, and some concluding remarks on these Formative Modules in the School-University relationship.

Questo contributo ha l’obiettivo di presentare la prima esperienza di organizzazione e realizzazione dei Moduli Formativi in materia di economia e gestione aziendale dell’Università di Trieste, realizzati negli anni 2015, 2016 e 2017. Questi Moduli, coordinati da Patrizia de Luca (DEAMS, UniTS), sono stati svolti con la collaborazione del Prof. Girolamo Piccolo (Istituto L. da Vinci, G. R. Carli, S. de Sandrinelli, Trieste) nel 2015, della Prof.ssa Adele Intini (Istituto G. Galilei, Gorizia) nel 2016 e dei Proff. Francesco Venier (DEAMS, UniTS) e Girolamo Piccolo nel 2017. Dopo una breve introduzione del progetto, nei successivi paragrafi viene proposta la descrizione dei moduli, l’esperienza di docenti e studenti e alcune riflessioni conclusive sui moduli formativi nel rapporto Scuola-Università.
Type: Article
URI: http://hdl.handle.net/10077/22749
ISSN: 2039-8646
DOI: 10.13137/2039-8646/22749
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internazionale
Appears in Collections:QuaderniCIRD 17 (2018)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
deLuca_Piccolo_Intini_Venier.pdf559.25 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record


CORE Recommender

Page view(s)

167
checked on Dec 8, 2022

Download(s)

59
checked on Dec 8, 2022

Google ScholarTM

Check

Altmetric

Altmetric


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons