Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10077/29461
Title: Brasil no século XXI: desafios socio-políticos na formação de docentes
Authors: Schutz Foerste, Gerda Margit
Foerste, Erineu
Merler, Alberto
Keywords: education in rural areaspartnershipsculturesteacher educationeducación de campoasociacionesculturasformación de docenteseducazione ruraleassociazionicultureformazione dei professori
Issue Date: 2020
Publisher: EUT Edizioni Università di Trieste
Source: Gerda Margit Schutz Foerste, Erineu Foerste, Alberto Merler, "Brasil no século XXI: desafios socio-políticos na formação de docentes", in "Visioni LatinoAmericane 22 (2020)", Trieste, EUT Edizioni Università di Trieste, 2020, pp. 9-25
Journal: Visioni LatinoAmericane 
Part of: Visioni LatinoAmericane 22 (2020)
Abstract: 
The Authors present an analysis of teacher education in the context of Brazilian socio-political changes of the 21st century. To analyze the impact of teacher education programs, they use the Gramscian conception of the traditional and organic intellectual, problematize the lack of public policies and investigate the legal devices of recent years. The research is conducted at the Federal University of Espirito Santo.

Los Autores presentan un análisis sobre la formación de docentes en el contexto de los cambios socio-políticos brasileños en el siglo XXI. Para analizar el impacto de los programas de formación docente usan la concepción gramsciana de los intelectuales tradicionales y orgánicos, problematizan la falta de políticas públicas e investigan los dispositivos legales de los últimos años. Los datos son producidos en projectos vinculados a la Universidad federal de Espírito Santo.

Gli Autori presentano un'analisi delle politiche di formazione degli insegnanti nel contesto dei cambiamenti socio-politici in corso nel Brasile del XXI secolo. Per analizzare l'impatto dei programmi di formazione dei docenti usano la concezione gramsciana dell'intellettuale tradizionale e organico, problematizzano la mancanza di politiche pubbliche e indagano sui dispositivi giuridici degli ultimi anni. La ricerca è svolta nell'ambito dell'Università federale dell'Espírito Santo.
Type: Article
URI: http://hdl.handle.net/10077/29461
eISSN: 2035-6633
DOI: 10.13137/2035-6633/29461
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internazionale
Appears in Collections:Visioni LatinoAmericane 22 (2020)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
1_Visioni_Latinoamericane_n.22_gennaio_2020-2.pdf344.22 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record


CORE Recommender

Page view(s)

31
checked on Feb 19, 2020

Download(s)

10
checked on Feb 19, 2020

Google ScholarTM

Check

Altmetric

Altmetric


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons