Repository logo
  • English
  • Italiano
  • Log In
    Have you forgotten your password?
Repository logo
Repository logo
  • Archive
  • Series/Journals
  • EUT
  • Events
  • Statistics
  • English
  • Italiano
  • Log In
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. EUT Edizioni Università di Trieste
  3. Periodici
  4. Visioni LatinoAmericane
  5. Visioni LatinoAmericane 22 (2020)
  6. Brasil no século XXI: desafios socio-políticos na formação de docentes
 
  • Details
  • Metrics
Options

Brasil no século XXI: desafios socio-políticos na formação de docentes

Schutz Foerste, Gerda Margit
•
Foerste, Erineu
•
Merler, Alberto
2020
Loading...
Thumbnail Image
DOI
10.13137/2035-6633/29461
http://hdl.handle.net/10077/29461
  • Article

e-ISSN
2035-6633
Abstract
The Authors present an analysis of teacher education in the context of Brazilian socio-political changes of the 21st century. To analyze the impact of teacher education programs, they use the Gramscian conception of the traditional and organic intellectual, problematize the lack of public policies and investigate the legal devices of recent years. The research is conducted at the Federal University of Espirito Santo.
Los Autores presentan un análisis sobre la formación de docentes en el contexto de los cambios socio-políticos brasileños en el siglo XXI. Para analizar el impacto de los programas de formación docente usan la concepción gramsciana de los intelectuales tradicionales y orgánicos, problematizan la falta de políticas públicas e investigan los dispositivos legales de los últimos años. Los datos son producidos en projectos vinculados a la Universidad federal de Espírito Santo.
Gli Autori presentano un'analisi delle politiche di formazione degli insegnanti nel contesto dei cambiamenti socio-politici in corso nel Brasile del XXI secolo. Per analizzare l'impatto dei programmi di formazione dei docenti usano la concezione gramsciana dell'intellettuale tradizionale e organico, problematizzano la mancanza di politiche pubbliche e indagano sui dispositivi giuridici degli ultimi anni. La ricerca è svolta nell'ambito dell'Università federale dell'Espírito Santo.
Journal
Visioni LatinoAmericane 
Part of
Visioni LatinoAmericane 22 (2020)
Subjects
  • education in rural ar...

  • partnerships

  • cultures

  • teacher education

  • educación de campo

  • asociaciones

  • culturas

  • formación de docentes...

  • educazione rurale

  • associazioni

  • culture

  • formazione dei profes...

Publisher
EUT Edizioni Università di Trieste
Source
Gerda Margit Schutz Foerste, Erineu Foerste, Alberto Merler, "Brasil no século XXI: desafios socio-políticos na formação de docentes", in "Visioni LatinoAmericane 22 (2020)", Trieste, EUT Edizioni Università di Trieste, 2020, pp. 9-25
Languages
pt
Rights
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internazionale
Licence
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
File(s)
Loading...
Thumbnail Image
Download
Name

1_Visioni_Latinoamericane_n.22_gennaio_2020-2.pdf

Format

Adobe PDF

Size

344.22 KB

Indexed by

 Info

Open Access Policy

Share/Save

 Contacts

EUT Edizioni Università di Trieste

OpenstarTs

 Link

Wiki OpenAcces

Archivio Ricerca ArTS

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback