Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10077/2973
Title: Percorsi della luce. Spunti per la progettazione di unità di apprendimento
Editors: Cavaggioni, Giuliana
Keywords: Didattica della fisicaPhysics Didactics
Issue Date: 2008
Publisher: EUT Edizioni Università di Trieste
Abstract: 
Seguono le presentazioni schematiche delle schede utilizzate dal gruppo di insegnanti per le discussioni preparatorie alla progettazione del lavoro nelle classi. Come già osservato nella prefazione, né i contenuti di queste schede né l'ordine in cui sono state analizzate hanno avuto carattere prescrittivo nella fase di progettazione e nella successiva implementazione in classe.

Following are the schematic presentations of the cards used by the group of teachers for preparatory discussions to design work in the classes. As noted in the preface, neither the contents of these tabs nor the order in which they were analyzed had a prescriptive character in the design phase and in the subsequent implementation in the class.
Description: 
pp.14-56
Type: Book Chapter
URI: http://hdl.handle.net/10077/2973
ISBN: 978-88-8303-211-0
Appears in Collections:Il buio è una luce nera: scienze in classe nella scuola elementare

Files in This Item:
File Description SizeFormat
02Buio_luce_nera_cavaggioni.pdf2.81 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record


CORE Recommender

Page view(s) 1

2,521
Last Week
7
Last month
1
checked on Sep 24, 2021

Download(s) 50

5,856
checked on Sep 24, 2021

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.