Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10077/30782
Title: Representação de gênero nos livros didáticos de história do ensino médio brasileiro
Authors: de Aguiar, Paulo Felix
Keywords: GendertextbookwomanhistoryBrazilian secondary schoolgénerolibro de textomujerhistoriaescuela secundaria brasileñagenerelibro di testodonnastoriascuola secondaria brasiliana
Issue Date: 2020
Publisher: EUT Edizioni Università di Trieste
Source: Paulo Felix de Aguiar , “Representação de gênero nos livros didáticos de história do ensino médio brasileiro", in: "Visioni LatinoAmericane 23 (2020)", Trieste, EUT Edizioni Università di Trieste, 2020, pp. 32-65
Journal: Visioni LatinoAmericane 
Abstract: 
The genre is undoubtedly one of the most interesting themes in history since it deals with elements related to culture. In textbooks the female gender is represented in most situations as submissive to the man and in which the woman plays a secondary role in the daily storytelling. The Author proposes to reflect on the representation of women in the textbooks of history of the Brazilian secondary school, underlining the concept of gender and discrimination.

El género es sin duda uno de los temas más interesantes de la historia, ya que se trata de elementos relacionados con la cultura. En los libros de texto de historia el género femenino se representa, en la mayoría de las situaciones, como sumiso al hombre y en el que la mujer desempeña un papel secundario en la narración diaria. El Autor propone reflexionar sobre la representación de las mujeres en los libros de texto de historia de la escuela secundaria brasileña, subrayando el concepto de género y discriminación. |Il genere è senza dubbio uno dei temi più interessanti della storia poiché tratta elementi legati alla cultura. Nei libri di testo di storia il genere femminile è rappresentato, nella maggior parte delle situazioni, come sottomesso all'uomo e in cui la donna, nel quotidiano delle narrazioni della storia, svolge un ruolo secondario. L'Autore si propone di riflettere sulla rappresentazione delle donne nei libri di testo di storia della scuola secondaria brasiliana, sottolineando il concetto di genere e di discriminazione. |.
Type: Article
URI: http://hdl.handle.net/10077/30782
eISSN: 2035-6633
DOI: 10.13137/2035-6633/30782
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internazionale
Appears in Collections:Visioni LatinoAmericane 23 (2020)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
2_Visioni_LatinoAmericane_n.23_luglio_2020.pdf669.69 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record


CORE Recommender

Page view(s)

98
checked on Oct 24, 2020

Download(s)

23
checked on Oct 24, 2020

Google ScholarTM

Check

Altmetric

Altmetric


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons