Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10077/31199
Title: | Políticas públicas e práticas pedagógicas de educação especial em uma perspectiva inclusiva: um estudo comparado entre Brasil e Itália | Authors: | Galimberti Pattuzzo Breciane, Karolini Santos Venturini, Renata Meyrelles de Jesus, Denise das Graças Carvalho Silva de Sá, Maria Antogiovanni, Francesca Ghibellini, Valentina Congiu, Marta |
Keywords: | international comparison in education; special education; politics in action; inclusive pedagogical practices; comparación internacional en educación; educación especial; política en acción; prácticas pedagógicas inclusivas; comparazione internazionale in educazione; educazione speciale; politica in azione; pratiche pedagogiche inclusive | Issue Date: | 2021 | Publisher: | EUT Edizioni Università di Trieste | Source: | Alessia Osio, "The challenges of primary education in Bolivia: a case study of rural areas in Cochabamba" in: "Visioni LatinoAmericane 24 (2021). En la órbita del Covid-19", EUT Edizioni Università di Trieste, Trieste, 2021, pp. 124-138 | Journal: | Visioni LatinoAmericane | Abstract: | The authors reflect, in a comparative perspective, on the public policies of special education implemented in Brazil and in Italy. They underline how the public school is (and should be) the place that makes special education effective and that the plurality of actions undertaken in the different schools of the two countries; despite their different specificities, have made significant improvements possible for all students. Las Autoras reflexionan, en perspectiva comparada, sobre las políticas públicas de educación especial implementadas en Brasil e Italia. Destacan que la escuela pública es (y debe ser) el lugar que hace efectiva la educación especial y que la pluralidad de acciones emprendidas en las diferentes escuelas de los dos Países, a pesar de sus distintas especificidades, han hecho posibles mejoras significativas para todos los estudiantes. Le Autrici riflettono, in una prospettiva comparata, sulle politiche pubbliche di educazione speciale implementate in Brasile e in Italia. Sottolineano come la scuola pubblica sia (e debba essere) il luogo che rende effettiva l'educazione speciale e che la pluralità delle azioni intraprese nelle diverse scuole dei due Paesi, pur nelle loro differenti specificità, hanno reso possibile miglioramenti significativi per tutti gli studenti. |
Type: | Article | URI: | http://hdl.handle.net/10077/31199 | ISSN: | 2035-6633 | DOI: | 10.13137/2035-6633/31199 | Rights: | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internazionale |
Appears in Collections: | Visioni LatinoAmericane 24 (2021) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
07-Breciane_Et-Al.pdf | 348.52 kB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
CORE Recommender
Page view(s) 50
358
checked on May 31, 2023
Download(s)
124
checked on May 31, 2023
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Altmetric
This item is licensed under a Creative Commons License