Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10077/32080
Title: Dieci anni di QuaderniCIRD
Other Titles: Ten years of QuaderniCIRD
Authors: ZUCCHERI LUCIANA 
Keywords: Ricerca DidatticaEducational ResearchDidatticaEducationScuola PrimariaPrimary SchoolScuola SecondariaSecondary SchoolUniversitàUniversityFormazione degli InsegnantiTeacher Education
Issue Date: 2020
Publisher: EUT Edizioni Università di Trieste
Source: Luciana Zuccheri, "Dieci anni di QuaderniCIRD/Ten years of QuaderniCIRD", in: QuaderniCIRD, 21 (2020), EUT Edizioni Università di Trieste, Trieste, 2020, pp. 19-38
Journal: QuaderniCIRD. Rivista del Centro Interdipartimentale per la Ricerca Didattica dell’Università di Trieste / Journal of the Interdepartmental Center for Educational Research of the University of Trieste - ISSN: 2039-8646 
Abstract: 
Starting from some initial considerations on the importance of didactic research and the need to exchange knowledge between researchers and teachers from all disciplines, we have re-examined the QuaderniCIRD, a journal born precisely with the aim of promoting an exchange of knowledge in educational field.

A partire da alcune considerazioni iniziali sull’importanza della ricerca didattica disciplinare e trasversale e della necessità di interscambio di conoscenze tra ricercatori delle diverse aree disciplinari e tra docenti di tutte le discipline, si procede a una riesamina della missione della rivista QuaderniCIRD, nata proprio con lo scopo di favorire lo scambio di conoscenze in campo didattico.
Type: Article
URI: http://hdl.handle.net/10077/32080
ISSN: 2039-8646
DOI: 10.13137/2039-8646/32080
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internazionale
Appears in Collections:QuaderniCIRD 21 (2020)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Zuccheri.pdf438.75 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record


CORE Recommender

Page view(s)

52
checked on Jun 12, 2021

Download(s)

15
checked on Jun 12, 2021

Google ScholarTM

Check

Altmetric

Altmetric


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons