Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10077/33341
Title: | Cooperazione e solidarietà italo-brasiliane negli anni Settanta: le azioni delle donne. Una testimonianza | Authors: | Grossoni, Carla | Keywords: | training/education; agricultural family schools; pupils; parents and monitors; rural world; formación/educación; escuelas familiares agrícolas; alumnas/alumnos; padres y monitores; mundo rural; formazione/istruzione; scuole famiglia agricola; alunne/alunni; genitori e monitori; mondo rurale | Issue Date: | 2022 | Publisher: | EUT Edizioni Università di Trieste | Source: | Carla Grossoni, "Cooperazione e solidarietà italo-brasiliane negli anni Settanta: le azioni delle donne. Una testimonianza" in: "Visioni LatinoAmericane 26 (2022)", EUT Edizioni Università di Trieste, Trieste, 2022, pp. 92-106 | Journal: | Visioni LatinoAmericane | Abstract: | The author describes her experience as a volunteer in Brazil in the years 1969/1974 at the Ngo Movimento de educação promocional do Espírito Santo (Mepes) which, in collaboration with the Ngo Amici dello stato brasiliano dell’Espírito Santo (Aes ) of Padua have tried to answer the demand for training/education for the children of farmers, insistently requested by parents, finding in the Agricultural family schools (Efa) the most appropriate educational methodology for the rural world. La autora describe su experiencia como voluntaria en Brasil en los años 1969/1974 en la Ong Movimento de educação promocional do Espírito Santo (Mepes) que, en colaboración con la Ong Amici dello stato brasiliano dell’Espírito Santo (Aes) de Padua han intentado dar respuesta a la demanda de formación/educación de los hijos de agricultores, insistentemente solicitada por los padres, encontrando en las Escuelas familiares agrícolas (Efa) la metodología educativa más adecuada para el mundo rural. L’autrice descrive la sua esperienza come volontaria in Brasile negli anni 1969/1974 presso l’Ong Movimento de educação promocional do Espírito Santo (Mepes) che, in collaborazione con l’Ong Amici dello stato brasiliano dell’Espírito Santo (Aes) di Padova, hanno cercato di rispondere alla domanda di formazione/istruzione per i figli degli agricoltori, insistentemente richiesta dai genitori, trovando nelle Scuole famiglia agricola (Efa) la metodologia educativa più appropriata per il mondo rurale. |
Type: | Article | URI: | http://hdl.handle.net/10077/33341 | ISSN: | 2035-6633 | DOI: | 10.13137/2035-6633/33341 | Rights: | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internazionale |
Appears in Collections: | Visioni LatinoAmericane 26 (2022) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
05-Grossoni.pdf | 412.01 kB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
198
checked on Aug 14, 2022
Download(s)
1
checked on Aug 14, 2022
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Altmetric
This item is licensed under a Creative Commons License