Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10077/33606
Title: Il punto sulla formazione iniziale degli insegnanti
Other Titles: The point on initial teacher education
Authors: Tatti, Mariasilvia
Keywords: Formazione Iniziale InsegnantiTeacher EducationSistema Nazionale di IstruzioneNational Education SystemItaliaItaly
Issue Date: 2021
Publisher: EUT Edizioni Università di Trieste
Source: Mariasilvia Tatti, "Il punto sulla formazione iniziale degli insegnanti/The point on initial teacher education", in: QuaderniCIRD, 23 (2021), EUT Edizioni Università di Trieste, Trieste, 2021, pp. 92-102
Journal: QuaderniCIRD. Rivista del Centro Interdipartimentale per la Ricerca Didattica dell’Università di Trieste / Journal of the Interdepartmental Center for Educational Research of the University of Trieste - ISSN: 2039-8646 
Abstract: 
After a brief illustration of how the training of secondary school teachers has changed over the last twenty years, the Guidelines of the Ministry of Education published on 4 May 2021 will be commented on and new teacher training courses will be proposed on the basis of these guidelines.

Dopo aver illustrato per sommi capi i cambiamenti che la formazione iniziale degli insegnanti della scuola secondaria ha subito negli ultimi vent’anni, si commentano le Linee programmatiche del Ministero dell’Istruzione del 4 maggio 2021 e si avanzano nuove proposte per il percorso di formazione in questione.
Type: Article
URI: http://hdl.handle.net/10077/33606
ISSN: 2039-8646
DOI: 10.13137/2039-8646/33606
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internazionale
Appears in Collections:QuaderniCIRD 23 (2021)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Tatti_23.pdf385.47 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record


CORE Recommender

Page view(s)

102
checked on Jan 26, 2023

Download(s)

36
checked on Jan 26, 2023

Google ScholarTM

Check

Altmetric

Altmetric


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons