Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10077/33606
Title: | Il punto sulla formazione iniziale degli insegnanti | Other Titles: | The point on initial teacher education | Authors: | Tatti, Mariasilvia | Keywords: | Formazione Iniziale Insegnanti; Teacher Education; Sistema Nazionale di Istruzione; National Education System; Italia; Italy | Issue Date: | 2021 | Publisher: | EUT Edizioni Università di Trieste | Source: | Mariasilvia Tatti, "Il punto sulla formazione iniziale degli insegnanti/The point on initial teacher education", in: QuaderniCIRD, 23 (2021), EUT Edizioni Università di Trieste, Trieste, 2021, pp. 92-102 | Journal: | QuaderniCIRD. Rivista del Centro Interdipartimentale per la Ricerca Didattica dell’Università di Trieste / Journal of the Interdepartmental Center for Educational Research of the University of Trieste - ISSN: 2039-8646 | Abstract: | After a brief illustration of how the training of secondary school teachers has changed over the last twenty years, the Guidelines of the Ministry of Education published on 4 May 2021 will be commented on and new teacher training courses will be proposed on the basis of these guidelines. Dopo aver illustrato per sommi capi i cambiamenti che la formazione iniziale degli insegnanti della scuola secondaria ha subito negli ultimi vent’anni, si commentano le Linee programmatiche del Ministero dell’Istruzione del 4 maggio 2021 e si avanzano nuove proposte per il percorso di formazione in questione. |
Type: | Article | URI: | http://hdl.handle.net/10077/33606 | ISSN: | 2039-8646 | DOI: | 10.13137/2039-8646/33606 | Rights: | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internazionale |
Appears in Collections: | QuaderniCIRD 23 (2021) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Tatti_23.pdf | 385.47 kB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
102
checked on Jan 26, 2023
Download(s)
36
checked on Jan 26, 2023
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Altmetric
This item is licensed under a Creative Commons License