Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10077/34174
Title: | Perché insegnare la Fisica con l’approccio ISLE | Authors: | Bologna, Valentina LONGO, FRANCESCO |
Keywords: | Didattica della Fisica; Physics Education; Didattica Laboratoriale; Laboratory Education; Ambiente di Apprendimento; Learning Environment; Metodologie d’indagine; Inquiry Method; Conoscenza del Contenuto per l’Insegnamento; Content Knowledge for Teaching | Issue Date: | 2022 | Publisher: | EUT Edizioni Università di Trieste | Source: | Valentina Bologna, Francesco Longo, "Perché insegnare la Fisica con l’approccio ISLE", in: QuaderniCIRD, 24 (2022), EUT Edizioni Università di Trieste, Trieste, 2022, pp. 29-51 | Journal: | QuaderniCIRD. Rivista del Centro Interdipartimentale per la Ricerca Didattica dell’Università di Trieste / Journal of the Interdepartmental Center for Educational Research of the University of Trieste - ISSN: 2039-8646 | Abstract: | Physics textbooks affect teaching methods. They provide teachers with content management, curriculum design, and materials to build students’ learning abilities and have a crucial role in the teaching-learning process, as teachers recognise. However, Physics textbooks sometimes limit teachers’ efforts to innovate Physics teaching strategies. “College Physics - Explore and Apply” is a Physics textbook based on the ISLE (Investigative Science Learning Environment) approach. This book is more than a simple textbook: it illustrates a completely new approach towards Physics and presents an innovative teaching-learning Physics process. Teachers who have adopted this approach and the associate textbook will never go back to the oldest teaching methods. I libri di testo di fisica influenzano lo stile di insegnamento. Essi forniscono agli insegnanti la gestione dei contenuti, la progettazione del curriculum e i materiali per costruire l’apprendimento degli studenti. Hanno un ruolo fondamentale nel processo di insegnamento-apprendimento, come viene riconosciuto dagli insegnanti. Allo stesso tempo, limitano gli sforzi degli insegnanti per l’innovazione delle strategie didattiche della fisica. “College Physics - Explore and Apply” è un libro di testo di fisica basato sull'approccio ISLE (Investigative Science Learning Environment). È più di un semplice libro di testo. È una filosofia e un modo per innovare il processo di insegnamento-apprendimento della fisica. Gli insegnanti che hanno iniziato ad adottare questo approccio e questo libro di testo non intendono tornare più indietro. |
Type: | Article | URI: | http://hdl.handle.net/10077/34174 | ISSN: | 2039-8646 | DOI: | 10.13137/2039-8646/34174 | Rights: | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internazionale |
Appears in Collections: | QuaderniCIRD 24 (2022) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bologna-Longo_24.pdf | 1.13 MB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
71
checked on Jan 29, 2023
Download(s)
20
checked on Jan 29, 2023
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Altmetric
This item is licensed under a Creative Commons License