Options
Perché insegnare la Fisica con l’approccio ISLE
Bologna, Valentina
LONGO, FRANCESCO
2022
Abstract
Physics textbooks affect teaching methods. They provide teachers with content management, curriculum design, and materials to build students’ learning abilities and have a crucial role in the teaching-learning process, as teachers recognise. However, Physics textbooks sometimes limit teachers’ efforts to innovate Physics teaching strategies. “College Physics - Explore and Apply” is a Physics textbook based on the ISLE (Investigative Science Learning Environment) approach. This book is more than a simple textbook: it illustrates a completely new approach towards Physics and presents an innovative teaching-learning Physics process. Teachers who have adopted this approach and the associate textbook will never go back to the oldest teaching methods.
I libri di testo di fisica influenzano lo stile di insegnamento. Essi forniscono agli insegnanti la gestione dei contenuti, la progettazione del curriculum e i materiali per costruire l’apprendimento degli studenti. Hanno un ruolo fondamentale nel processo di insegnamento-apprendimento, come viene riconosciuto dagli insegnanti. Allo stesso tempo, limitano gli sforzi degli insegnanti per l’innovazione delle strategie didattiche della fisica. “College Physics - Explore and Apply” è un libro di testo di fisica basato sull'approccio ISLE (Investigative Science Learning Environment). È più di un semplice libro di testo. È una filosofia e un modo per innovare il processo di insegnamento-apprendimento della fisica. Gli insegnanti che hanno iniziato ad adottare questo approccio e questo libro di testo non intendono tornare più indietro.
Publisher
EUT Edizioni Università di Trieste
Source
Valentina Bologna, Francesco Longo, "Perché insegnare la Fisica con l’approccio ISLE", in: QuaderniCIRD, 24 (2022), EUT Edizioni Università di Trieste, Trieste, 2022, pp. 29-51
Languages
it
Rights
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internazionale
File(s)