Repository logo
  • English
  • Italiano
  • Log In
    Have you forgotten your password?
Repository logo
Repository logo
  • Archive
  • Series/Journals
  • EUT
  • Events
  • Statistics
  • English
  • Italiano
  • Log In
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. EUT Edizioni Università di Trieste
  3. Periodici
  4. QuaderniCIRD. Rivista del Centro Interdipartimentale per la Ricerca Didattica dell’Università di Trieste / Journal of the Interdepartmental Center for Educational Research of the University of Trieste - ISSN: 2039-8646
  5. QuaderniCIRD 24 (2022)
  6. Perché insegnare la Fisica con l’approccio ISLE
 
  • Details
  • Metrics
Options

Perché insegnare la Fisica con l’approccio ISLE

Bologna, Valentina
•
LONGO, FRANCESCO
2022
Loading...
Thumbnail Image
ISSN
2039-8646
DOI
10.13137/2039-8646/34174
http://hdl.handle.net/10077/34174
  • Article

Abstract
Physics textbooks affect teaching methods. They provide teachers with content management, curriculum design, and materials to build students’ learning abilities and have a crucial role in the teaching-learning process, as teachers recognise. However, Physics textbooks sometimes limit teachers’ efforts to innovate Physics teaching strategies. “College Physics - Explore and Apply” is a Physics textbook based on the ISLE (Investigative Science Learning Environment) approach. This book is more than a simple textbook: it illustrates a completely new approach towards Physics and presents an innovative teaching-learning Physics process. Teachers who have adopted this approach and the associate textbook will never go back to the oldest teaching methods.
I libri di testo di fisica influenzano lo stile di insegnamento. Essi forniscono agli insegnanti la gestione dei contenuti, la progettazione del curriculum e i materiali per costruire l’apprendimento degli studenti. Hanno un ruolo fondamentale nel processo di insegnamento-apprendimento, come viene riconosciuto dagli insegnanti. Allo stesso tempo, limitano gli sforzi degli insegnanti per l’innovazione delle strategie didattiche della fisica. “College Physics - Explore and Apply” è un libro di testo di fisica basato sull'approccio ISLE (Investigative Science Learning Environment). È più di un semplice libro di testo. È una filosofia e un modo per innovare il processo di insegnamento-apprendimento della fisica. Gli insegnanti che hanno iniziato ad adottare questo approccio e questo libro di testo non intendono tornare più indietro.
Journal
QuaderniCIRD. Rivista del Centro Interdipartimentale per la Ricerca Didattica dell’Università di Trieste / Journal of the Interdepartmental Center for Educational Research of the University of Trieste - ISSN: 2039-8646 
Subjects
  • Didattica della Fisic...

  • Physics Education

  • Didattica Laboratoria...

  • Laboratory Education

  • Ambiente di Apprendim...

  • Learning Environment

  • Metodologie d’indagin...

  • Inquiry Method

  • Conoscenza del Conten...

  • Content Knowledge for...

Publisher
EUT Edizioni Università di Trieste
Source
Valentina Bologna, Francesco Longo, "Perché insegnare la Fisica con l’approccio ISLE", in: QuaderniCIRD, 24 (2022), EUT Edizioni Università di Trieste, Trieste, 2022, pp. 29-51
Languages
it
Rights
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internazionale
Licence
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
File(s)
Loading...
Thumbnail Image
Download
Name

Bologna-Longo_24.pdf

Format

Adobe PDF

Size

1.1 MB

Indexed by

 Info

Open Access Policy

Share/Save

 Contacts

EUT Edizioni Università di Trieste

OpenstarTs

 Link

Wiki OpenAcces

Archivio Ricerca ArTS

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback