Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10077/34176
Title: | Un esempio di Laboratorio di Educazione alimentare sul tema “Da quel che mangio a quel che voglio mangiare: consapevolezza e azioni per favorire il mio benessere” | Other Titles: | An example of a Food Education Laboratory on the theme “From what I eat to what I want to eat: awareness and actions to promote my well-being” | Authors: | Tortora, Mariarosaria | Keywords: | Educazione Alimentare; Food Education; Scienza e Cultura dell’Alimentazione; Food Science and Culture; Scienze della Salute; Health Sciences; Didattica Laboratoriale; Laboratory Education; Scuola; School; Ricerca Didattica; Educational Research | Issue Date: | 2022 | Publisher: | EUT Edizioni Università di Trieste | Source: | Mariarosaria Tortora, "Un esempio di Laboratorio di Educazione alimentare sul tema 'Da quel che mangio a quel che voglio mangiare: consapevolezza e azioni per favorire il mio benessere'”/An example of a Food Education Laboratory on the theme 'From what I eat to what I want to eat: awareness and actions to promote my well-being'", in: QuaderniCIRD, 24 (2022), EUT Edizioni Università di Trieste, Trieste, 2022, pp. 80-110 | Journal: | QuaderniCIRD. Rivista del Centro Interdipartimentale per la Ricerca Didattica dell’Università di Trieste / Journal of the Interdepartmental Center for Educational Research of the University of Trieste - ISSN: 2039-8646 | Abstract: | The contribution offers a paradigmatic example of educational research applied to the design of laboratory activities dedicated to food education. The articulated training course proposed enhances the synergistic contribution of scientific and humanistic disciplines in a heuristic perspective and represents an organic systematization of consolidated teaching experiences undertaken in secondary schools. The case studies proposed, which were carefully selected, are intended to promote conscious food choices for a healthy lifestyle in students. Il contributo offre un esempio paradigmatico di ricerca didattica applicata alla progettazione di attività laboratoriali dedicate all’Educazione alimentare. L’articolato percorso formativo proposto valorizza in prospettiva euristica il contributo sinergico offerto dalle discipline scientifiche e umanistiche e rappresenta una sistematizzazione organica di consolidate esperienze didattiche intraprese nelle Scuole secondarie di secondo grado. I casi di studio proposti, opportunamente selezionati, intendono promuovere negli studenti scelte alimentari consapevoli nel quadro di uno stile di vita sano. |
Type: | Article | URI: | http://hdl.handle.net/10077/34176 | ISSN: | 2039-8646 | DOI: | 10.13137/2039-8646/34176 | Rights: | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internazionale |
Appears in Collections: | QuaderniCIRD 24 (2022) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Tortora_24.pdf | 1.01 MB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
104
checked on Jan 27, 2023
Download(s)
30
checked on Jan 27, 2023
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Altmetric
This item is licensed under a Creative Commons License