Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10077/34177
Title: | Suggestioni di Storia della ricerca didattica. Ricordando Paolo Tremoli. Un breve profilo biografico | Other Titles: | Suggestions of the History of educational research. Remembering Paolo Tremoli. A brief biographical profile | Authors: | Zovatto, Pietro | Keywords: | Paolo Tremoli; Biografia; Biography; Università di Trieste; University of Trieste; Facoltà di Magistero; Faculty of Education; Istruzione Universitaria; University Education; Studi Umanistici; Humanities; Biblioteca Guarneriana | Issue Date: | 2022 | Publisher: | EUT Edizioni Università di Trieste | Source: | Pietro Zovatto, "Suggestioni di Storia della ricerca didattica. Ricordando Paolo Tremoli. Un breve profilo biografico/Suggestions of the History of educational research. Remembering Paolo Tremoli. A brief biographical profile", in: QuaderniCIRD, 24 (2022), EUT Edizioni Università di Trieste, Trieste, 2022, pp. 112-126 | Journal: | QuaderniCIRD. Rivista del Centro Interdipartimentale per la Ricerca Didattica dell’Università di Trieste / Journal of the Interdepartmental Center for Educational Research of the University of Trieste - ISSN: 2039-8646 | Abstract: | The contribution offers an original biographical profile of Professor Paolo Tremoli, as remembered by a student of the then Faculty of Education of the University of Trieste. The story begins with the effects exerted on Professor Tremoli’s students by a monographic course dedicated to the Latin playwright Plautus, held at the Faculty of Education, and the narration then expands to include the figure of the educator and the man. Il contributo offre un originale profilo biografico del Professor Paolo Tremoli, innervato nei ricordi di uno studente dell’allora Facoltà di Magistero dell’Università di Trieste. Il racconto inizia soffermandosi su suggestioni derivanti dal corso monografico dedicato al commediografo latino Plauto, tenuto dal Prof. Tremoli per gli studenti della Facoltà di Magistero, per allargarsi a tratteggiare la figura del docente e dell’uomo. |
Type: | Article | URI: | http://hdl.handle.net/10077/34177 | ISSN: | 2039-8646 | DOI: | 10.13137/2039-8646/34177 | Rights: | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internazionale |
Appears in Collections: | QuaderniCIRD 24 (2022) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Zovatto_24.pdf | 377.01 kB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
78
checked on Jan 29, 2023
Download(s)
9
checked on Jan 29, 2023
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Altmetric
This item is licensed under a Creative Commons License