Options
Relational autonomy in Practice: Autonomy between State, Law, Propaganda and Education
Bin, Lisa
2022
Abstract
The article considers a relational account of autonomy in its multidimensional structure. It examines whether au- tonomy is compatible with four contemporary societal fa- cets: state, law, propaganda, and education. It does so by juxtaposing relational theories with social anarchism. It contends that social-anarchism pin points the incompa- tibilities between contemporary societies and autonomy. Through the suggestions of Bookchin, Cossutta, Stanley, and Goodman, this study provides some alternative prac- tices that are compatible with relational accounts.
L'articolo considera gli approcci relazionali all’auto- nomia, specificatamente nella loro struttura multi- dimensionale. Cerca di valutare se l’autonomia sia compatibile con quattro sfaccettature delle società contemporanee: stato, legge, propaganda e istruzio- ne. Perciò, confronta le teorie relazionali dell’autono- mia e il social-anarchismo. Quest’ultimo permette di individuare le incompatibilità tra le democrazie contemporanee e l'autonomia. Questo lavoro forni- sce anche alcune pratiche alternative, compatibili con gli approcci relazionali, attraverso i suggerimen- ti di Bookchin, Cossutta, Stanley e Goodman.
Journal
Tigor. Rivista di scienze della comunicazione e di argomentazione giuridica
Publisher
EUT Edizioni Università di Trieste
Source
Lisa Bin, "Relational autonomy in Practice: Autonomy between State, Law, Propaganda and Education", in: "Tigor. Rivista di scienze della comunicazione e di argomentazione giuridica. A. XIV (2022) n. 2 (luglio-dicembre)", EUT Edizioni Università di Trieste, Trieste, 2022, p. 17-32
Languages
en
File(s)
Loading...
Name
2_II_2022.pdf
Size
128.84 KB
Format
Adobe PDF
Checksum (MD5)
0d947446a400a5e8607b57b6abc859af