Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10077/5131
Title: Per gli alunni l’aritmetica è più facile della geometria? Come ho superato alcune difficoltà
Authors: Rocco, Marina
Keywords: didattica della matematicamathematics educationdifficoltà di apprendimentolearning difficultiesgeometriageometryscuola secondaria di primo gradomiddle school
Issue Date: 2011
Publisher: EUT Edizioni Università di Trieste
Source: Marina Rocco, "Per gli alunni l’aritmetica è più facile della geometria? Come ho superato alcune difficoltà", in: QuaderniCIRD, 2 (2011), pp. 43-58.
Series/Report no.: QuaderniCIRD
2 (2011)
QuaderniCIRD
2 (2011)
Abstract: Vengono presentati alcuni esempi di situazioni (problemi, attività,...) di tipo geometrico in cui sono state notate difficoltà largamente diffuse tra alunni di 11-14 anni. Per ogni esempio si illustrano le strategie didattiche che hanno prodotto dei miglioramenti. Nel corso dell’esperienza, durata più di una ventina d’anni, è stato osservato un numero significativo di alunni (circa 3000).
This paper presents didactic situations regarding geometrical topics in which difficulties have been noted for most students (11-14 years old). In each case, didactic strategies tested by the author are presented to ensure better performances. Approximately 3000 students have been observed in twenty-years of professional experience.
URI: http://hdl.handle.net/10077/5131
ISSN: 2039-8646
Appears in Collections:QuaderniCIRD 02 (2011)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Rocco_QuaderniCIRD_2_2011.pdf616.33 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


CORE Recommender

Page view(s)

931
Last Week
1
Last month
1
checked on Oct 17, 2018

Download(s)

5,199
checked on Oct 17, 2018

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.