Repository logo
  • English
  • Italiano
  • Log In
    Have you forgotten your password?
Repository logo
Repository logo
  • Archive
  • Series/Journals
  • EUT
  • Events
  • Statistics
  • English
  • Italiano
  • Log In
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. EUT Edizioni Università di Trieste
  3. Periodici
  4. QuaderniCIRD. Rivista del Centro Interdipartimentale per la Ricerca Didattica dell’Università di Trieste / Journal of the Interdepartmental Center for Educational Research of the University of Trieste - ISSN: 2039-8646
  5. QuaderniCIRD 02 (2011)
  6. Per gli alunni l’aritmetica è più facile della geometria? Come ho superato alcune difficoltà
 
  • Details
  • Metrics
Options

Per gli alunni l’aritmetica è più facile della geometria? Come ho superato alcune difficoltà

Rocco, Marina
2011
Loading...
Thumbnail Image
ISSN
2039-8646
http://hdl.handle.net/10077/5131
  • Article

Abstract
This paper presents didactic situations regarding geometrical topics in which difficulties have been noted for most students (11-14 years old). In each case, didactic strategies tested by the author are presented to ensure better performances. Approximately 3000 students have been observed in twenty-years of professional experience.
Series
QuaderniCIRD
2 (2011)
QuaderniCIRD
2 (2011)
Subjects
  • didattica della matem...

  • mathematics education...

  • difficoltà di apprend...

  • learning difficulties...

  • geometria

  • geometry

  • scuola secondaria di ...

  • middle school

Publisher
EUT Edizioni Università di Trieste
Source
Marina Rocco, "Per gli alunni l’aritmetica è più facile della geometria? Come ho superato alcune difficoltà", in: QuaderniCIRD, 2 (2011), pp. 43-58.
Languages
it
File(s)
Loading...
Thumbnail Image
Download
Name

Rocco_QuaderniCIRD_2_2011.pdf

Format

Adobe PDF

Size

616.33 KB

Indexed by

 Info

Open Access Policy

Share/Save

 Contacts

EUT Edizioni Università di Trieste

OpenstarTs

 Link

Wiki OpenAcces

Archivio Ricerca ArTS

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback