Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10077/5131
Title: Per gli alunni l’aritmetica è più facile della geometria? Come ho superato alcune difficoltà
Authors: Rocco, Marina
Keywords: didattica della matematicamathematics educationdifficoltà di apprendimentolearning difficultiesgeometriageometryscuola secondaria di primo gradomiddle school
Issue Date: 2011
Publisher: EUT Edizioni Università di Trieste
Source: Marina Rocco, "Per gli alunni l’aritmetica è più facile della geometria? Come ho superato alcune difficoltà", in: QuaderniCIRD, 2 (2011), pp. 43-58.
Series/Report no.: QuaderniCIRD
2 (2011)
Abstract: Vengono presentati alcuni esempi di situazioni (problemi, attività,...) di tipo geometrico in cui sono state notate difficoltà largamente diffuse tra alunni di 11-14 anni. Per ogni esempio si illustrano le strategie didattiche che hanno prodotto dei miglioramenti. Nel corso dell’esperienza, durata più di una ventina d’anni, è stato osservato un numero significativo di alunni (circa 3000).
This paper presents didactic situations regarding geometrical topics in which difficulties have been noted for most students (11-14 years old). In each case, didactic strategies tested by the author are presented to ensure better performances. Approximately 3000 students have been observed in twenty-years of professional experience.
URI: http://hdl.handle.net/10077/5131
ISSN: 2039-8646
Appears in Collections:QuaderniCIRD 02 (2011)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Rocco_QuaderniCIRD_2_2011.pdf616.33 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


CORE Recommender

Page view(s)

918
checked on Feb 19, 2018

Download(s)

5,047
checked on Feb 19, 2018

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.