Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10077/6599
Title: Sulla quasi-contrattività di un'applicazione di uno spazio pre-metrico in sè
Authors: Tucci, Francesco
Issue Date: 1971
Publisher: Università degli Studi di Trieste. Dipartimento di Scienze Matematiche
Source: Francesco Tucci, "Sulla quasi-contrattività di un'applicazione di uno spazio pre-metrico in sè", in: Rendiconti dell’Istituto di Matematica dell’Università di Trieste. An International Journal of Mathematics, 3 (1971), pp. 52-61.
Series/Report no.: Rendiconti dell’Istituto di Matematica dell’Università di Trieste. An International Journal of Mathematics
3 (1971)
Abstract: 
Si definiscono gli spazi pre-metrici (più generali degli spazi metrici) e la proprietà di quasi-contrattività per Ie applicazioni di uno spazio pre-metrico in sé, e si riconosce che un'applicazione di uno spazio metrico in sé è quasi-contrattiva se e solo se ammette uni iterata contrattiva.
Il risultato principale del lavoro è la proposizione (3.1) che dà una con¬dizione sufficiente affinchè un'applicazione di uno spazio pre metrico in sé sia quasi-contrattiva.

We define the pre metric spaces (more general than the metric spaces) and the almost-contractive self-mappings of a pre-metric space, and we note that a self-mapping of a metric space is almost-contractive if and only if it has a contractive iterate.
The main result of the note is the proposition (3.1) which gives a sufficient condition in order that a self-mapping of a pre-metric space is almost- contractive.
Type: Article
URI: http://hdl.handle.net/10077/6599
ISSN: 0049-4704
Appears in Collections:Rendiconti dell'Istituto di Matematica dell'Università di Trieste: an International Journal of Mathematics vol.03 (1971)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
TucciRendMat03.pdf604.21 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record


CORE Recommender

Page view(s) 50

736
checked on Jul 3, 2022

Download(s) 50

330
checked on Jul 3, 2022

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.