Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10077/8039
Title: Miscellanea n. 4: Language Teaching, Translation, Interpretation, Communication
Editors: Parks, Gerald
Issue Date: 2000
Publisher: Dipartimento di Scienze del Linguaggio dell'Interpretazione e della Traduzione
Source: Gerald Parks (a cura di), "Miscellanea n. 4: Language Teaching, Translation, Interpretation, Communication", Trieste, Dipartimento di Scienze del Linguaggio dell'Interpretazione e della Traduzione, 2000, pp. IX, 253.
Series/Report no.: Miscellanea della Scuola Superiore di Lingue Moderne per interpreti e traduttori 
Pages: IX, 253
Price: 16,00
Abstract: 
O'NEIL JOHN, What Gives (with Derrida)?; CARRARO KATIA, Interactive English Learning and Teaching through the Internet; ULRYCH MARGHERITA, Teaching Translation into L2 with the Aid of Multilingual Parallel; TAINO PIERGIULIO, Struttura oggettiva e ricostruzione individuale di un testo di settore: spunti didattici; KELLET BIDOLI CYNTHIA JANE, Quality Assessment in Conference Interpreting: an Overview; SIMONETTO FRANCESCA, Errori nell'interpretazione simultanea dei film: il caso di "Belle époque"; MUSACCHIO MARIA TERESA, L'analisi delle teorie della traduzione contemporanee tra storia e esegesi; CAMPANINI SILVIA, Traduzione, riscrittura e manipolazione; CAMPANINI SILVIA, Linguistic and/or Cultural (Un)translatability of Humor; TAINO PIERGIULIO, Alcune osservazioni sull'uso del sostantivo nel quotidiano 'Handelsblatt'; TAINO PIERGIULIO, Considerazioni sulla terminologia legata all'idea di 'Genossenschaft'.
Type: Book
URI: http://hdl.handle.net/10077/8039
eISBN: 978-88-8303-421-3
Appears in Collections:Miscellanea - 4 (2000)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
copertina.jpg142.61 kBJPEGThumbnail
View/Open
miscellanea_04_2000.pdf62.94 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record


CORE Recommender

Page view(s) 50

718
Last Week
0
Last month
0
checked on Dec 3, 2021

Download(s)

789
Last Week
1
Last month
3
checked on Dec 3, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.