Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10077/8130
Title: | Il Portfolio Europeo delle Lingue nell'Università italiana: studenti e autonomia | Editors: | Gori, Federica | Keywords: | Associazione italiana centri linguistici universitari; European Language Portfolio; Italian Association of University Language Centers | Issue Date: | 2009 | Publisher: | EUT Edizioni Università di Trieste | Source: | Federica Gori (a cura di), "Il Portfolio Europeo delle Lingue nell'Università italiana: studenti e autonomia", Trieste, EUT Edizioni Università di Trieste, 2009, pp. 140. | Pages: | 140 | Price: | 12,00 | Abstract: | The “European Language Portfolio” (ELP), designed by the Council of Europe to promote the multi-lingual and multicultural dimension of each European citizen, provides a detailed description of language and communication skills based on the levels of the “Common European Framework” and represents at the same time for the student a valuable guide to self-evaluation. The contributions collected in the publication and presented at the Seminar of the Italian Association of Language Linguistic Centers on ELP (organized by the University Linguistic Center of the University of Trieste in October 2007) range from changing perspectives in the teacher's assessment in search of continuity between school and university; From specialist languages to “Teacher Training”, as well as to the relationship between evaluation and self-evaluation within the Portfolio. The issue of student autonomy in language learning plays a central role throughout the volume. Lo European Language Portfolio (ELP), progettato dal Consiglio d’Europa al fine di favorire lo sviluppo della dimensione plurilinguistica e multiculturale di ogni cittadino europeo, offre una dettagliata descrizione delle competenze linguistico-comunicative sulla base dei livelli del Quadro Comune Europeo e rappresenta allo stesso tempo per lo studente una preziosa guida all’autovalutazione. I contributi raccolti nella pubblicazione e presentati in occasione del Seminario dell’Associazione italiana centri linguistici universitari sull’ELP (organizzato dal Centro Linguistico di Ateneo dell’Università di Trieste nell’ottobre 2007) spaziano dal cambio di prospettive nella valutazione del docente alla ricerca di punti di continuità tra scuola e università; dai linguaggi specialistici al Teacher Training, nonché al rapporto tra valutazione e autovalutazione nell’ambito del Portfolio. La questione dell’autonomia dello studente nell’apprendimento linguistico ricopre un ruolo centrale in tutto il volume. |
Type: | Book | URI: | http://hdl.handle.net/10077/8130 | ISBN: | 978-88-8303-260-8 | eISBN: | 978-88-8303-416-9 |
Appears in Collections: | Il Portfolio Europeo delle Lingue nell'Università italiana: studenti e autonomie |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
elp.ePub | ePub | 2.75 MB | Epub | View/Open |
GoriPortfolio.pdf | 3.53 MB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
CORE Recommender
Page view(s) 10
1,251
checked on Feb 1, 2023
Download(s) 10
3,115
checked on Feb 1, 2023
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.