Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10077/8130
Title: Il Portfolio Europeo delle Lingue nell'Università italiana: studenti e autonomia
Editors: Gori, Federica
Keywords: Associazione italiana centri linguistici universitariEuropean Language PortfolioItalian Association of University Language Centers
Issue Date: 2009
Publisher: EUT Edizioni Università di Trieste
Source: Federica Gori (a cura di), "Il Portfolio Europeo delle Lingue nell'Università italiana: studenti e autonomia", Trieste, EUT Edizioni Università di Trieste, 2009, pp. 140.
Pages: 140
Price: 12,00
Abstract: 
The “European Language Portfolio” (ELP), designed by the Council of Europe to promote the multi-lingual and multicultural dimension of each European citizen, provides a detailed description of language and communication skills based on the levels of the “Common European Framework” and represents at the same time for the student a valuable guide to self-evaluation. The contributions collected in the publication and presented at the Seminar of the Italian Association of Language Linguistic Centers on ELP (organized by the University Linguistic Center of the University of Trieste in October 2007) range from changing perspectives in the teacher's assessment in search of continuity between school and university; From specialist languages to “Teacher Training”, as well as to the relationship between evaluation and self-evaluation within the Portfolio. The issue of student autonomy in language learning plays a central role throughout the volume.

Lo European Language Portfolio (ELP), progettato dal Consiglio d’Europa
al fine di favorire lo sviluppo della dimensione plurilinguistica
e multiculturale di ogni cittadino europeo, offre una dettagliata
descrizione delle competenze linguistico-comunicative sulla base
dei livelli del Quadro Comune Europeo e rappresenta allo stesso tempo
per lo studente una preziosa guida all’autovalutazione.
I contributi raccolti nella pubblicazione e presentati in occasione
del Seminario dell’Associazione italiana centri linguistici universitari
sull’ELP (organizzato dal Centro Linguistico di Ateneo dell’Università
di Trieste nell’ottobre 2007) spaziano dal cambio di prospettive nella
valutazione del docente alla ricerca di punti di continuità tra scuola
e università; dai linguaggi specialistici al Teacher Training, nonché
al rapporto tra valutazione e autovalutazione nell’ambito del Portfolio.
La questione dell’autonomia dello studente nell’apprendimento
linguistico ricopre un ruolo centrale in tutto il volume.
Type: Book
URI: http://hdl.handle.net/10077/8130
ISBN: 978-88-8303-260-8
eISBN: 978-88-8303-416-9
Appears in Collections:Il Portfolio Europeo delle Lingue nell'Università italiana: studenti e autonomie

Files in This Item:
File Description SizeFormat
elp.ePubePub2.75 MBEpubView/Open
GoriPortfolio.pdf3.53 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record


CORE Recommender

Page view(s) 10

1,251
checked on Feb 1, 2023

Download(s) 10

3,115
checked on Feb 1, 2023

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.