Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10077/8513
Title: Io e la matematica. Un’indagine sul rapporto dei ragazzi con la matematica
Authors: Zuccheri, Luciana
Zudini, Verena
Keywords: didattica della matematicamathematics educationconcezioni della matematicabeliefs regarding mathematicspsicologia dell'educazioneeducational psychologyaspetti motivazionalimotivational aspects
Issue Date: 2012
Publisher: EUT Edizioni Università di Trieste
Source: Luciana Zuccheri e Verena Zudini, "Io e la matematica. Un’indagine sul rapporto dei ragazzi con la matematica", in: QuaderniCIRD, 5 (2012), pp. 72-104.
Series/Report no.: QuaderniCIRD
5 (2012)
QuaderniCIRD
5 (2012)
Abstract: Si presentano i risultati di un’indagine - svolta tramite questionario - sulla visione della matematica e sull’impatto del progetto “La matematica dei ragazzi: scambi di esperienze tra coetanei” tra gli allievi di scuola primaria e secondaria che vi hanno partecipato nel 2010. L’analisi dei questionari raccolti (in totale 167) può dare indicazioni utili per la progettazione di attività didattiche laboratoriali di matematica e di matematica integrata con le scienze.
The results of an investigation, which has been carried out by questionnaires, are shown in this paper. They concern the image of mathematics and the impact of the project “La matematica dei ragazzi: scambi di esperienze tra coetanei” on primary and secondary school pupils, who took part in it in 2010. The analysis of the questionnaires handed in (167 in total) can provide useful suggestions for the planning of laboratory activities of mathematics and of mathematics integrated with science.
URI: http://hdl.handle.net/10077/8513
ISSN: 2039-8646
Appears in Collections:QuaderniCIRD 05 (2012)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zuccheri_Zudini_Cird5_2012.pdf1.26 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record


CORE Recommender

Page view(s)

894
Last Week
0
Last month
1
checked on Oct 18, 2018

Download(s)

3,222
checked on Oct 18, 2018

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons