Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10077/9061
Title: L’insegnamento della speleologia agli “under 15”
Authors: Toffanin, Paolo
Keywords: Didattica speleologicaComunicazioneProgrammiSpeleologia giovanileSpeleological EducationCommunicationProgramsYouth Speleology
Issue Date: 2013
Publisher: EUT Edizioni Università di Trieste
Source: Paolo Toffanin, "L’insegnamento della speleologia agli “under 15” in: Franco Cucchi e Pino Guidi (a cura di), "Diffusione delle conoscenze: Atti del XXI Congresso Nazionale di Speleologia, Trieste, 2-5 giugno 2011", Trieste, EUT Edizioni Università di Trieste, 2013, pp. 199-202
Abstract: 
Dopo una breve panoramica storica sull’affermarsi della
speleologia quale disciplina autonoma pensata e realizzata
da e per gli adulti viene presentato il piano predisposto
dalla Società Alpina delle Giulie – sezione di Trieste del
CAI, per l’avvicinamento dei giovani minori di 15 anni – età
minima per frequentare le scuole di speleologia del CAI
– al mondo delle grotte. Considerazioni sui materiali utilizzati,
sul tipo di cavità da visitare e sui tempi di permanenza
in grotta completano l’esposizione.

After a brief historical overview of the establishment of
speleology as an autonomous discipline designed for and
realized by adults, the program organized by the Julian Alpine
Society – Trieste section of the CAI – to introduce minors
under the age of 15 (minimum age required to attend
CAI Speleology Schools) to the world of caving. Considerations
on the materials used, types of cavities visited and
time spent in the cave conclude the presentation.
Type: Book
URI: http://hdl.handle.net/10077/9061
ISBN: 978-88-8303-502-9
Appears in Collections:Diffusione delle conoscenze: Atti del XXI Congresso Nazionale di Speleologia

Files in This Item:
File Description SizeFormat
35_Sessione-V-SessioneDidattica_Toffanin.pdf152.95 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record


CORE Recommender

Page view(s) 50

815
Last Week
0
Last month
2
checked on Nov 29, 2020

Download(s) 50

1,079
Last Week
0
Last month
3
checked on Nov 29, 2020

Google ScholarTM

Check

Altmetric


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons