Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10077/9412
Title: Sono solo immagini dell’arte?
Authors: Rocco, Marina
Leder, Daniela
Keywords: didattica della matematicamathematics educationgeometriageometryarteartsscuola primariaprimary school
Issue Date: 2013
Publisher: EUT Edizioni Università di Trieste
Source: Marina Rocco, Daniela Leder, "Sono solo immagini dell’arte?", in: QuaderniCIRD, 6 (2013), pp. 5-20
Series/Report no.: QuaderniCIRD
6 (2013)
QuaderniCIRD
6 (2013)
Abstract: 
In questo contributo si illustra il progetto didattico con il quale si è costruito l’omonimo laboratorio presentato alla VIII edizione di “La matematica dei ragazzi: scambi di esperienze fra coetanei”. Tale proposta, coniugando arte e geometria, riguarda i ricoprimenti del piano e le trasformazioni geometriche. Il lavoro ha coinvolto una classe quinta della scuola primaria.

The contribution illustrates a teaching project based on the laboratory presented at the 8th edition of “La matematica dei ragazzi: scambi, di esperienze fra coetanei”. The proposal, which links art and geometry, deals with tessellations and geometric transformations. Fifth class elementary school students were involved in the project.
Type: Article
URI: http://hdl.handle.net/10077/9412
ISSN: 2039-8646
Appears in Collections:QuaderniCIRD 06 (2013)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Rocco_Leder_QuaderniCird_6.pdf4.12 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record


CORE Recommender

Page view(s)

1,000
checked on Oct 11, 2019

Download(s)

11,403
checked on Oct 11, 2019

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons